logo
logo
logo

КАКО ДА РАЗЛИКУВАТЕ „Произведено во Кина“ и „Произведено во Европа“

Vecer | 05.05.2025

КАКО ДА РАЗЛИКУВАТЕ „Произведено во Кина“ и „Произведено во Европа“

Кинеското производство доживеа чести проширувања и развој во глобалната економија. Ознаката на производот „Произведено во Кина“ честопати првично создава разочарувачки реакции кај клиентите, токму поради поврзаноста на кинеското производство со низок квалитет. Самите сме сведоци на огромниот број кинески продавници што продаваат стоки со понизок квалитет по значително ниски цени за време на почетниот подем на Кина на глобалниот пазар.

Сепак, преку технолошкиот развој и инвестициите во индустријата, денешна Кина може да се пофали со високо ниво на квалитет на своите производи, како и со лидерство во областите што претходно се очекуваа само од западните земји.

Како одговор на изјавата на потпретседателот на Соединетите Американски Држави, Џ.Д. Венс, дека кинеското производство е започнато имајќи ги предвид „сиромашните“, кинеските производители објавија видеа на популарната социјална мрежа TikTok за наводното производство на луксузни чанти од европски брендови во кинески индустриски погони.

Веста дека овие модни додатоци, кои на полиците во продавниците го носат логото „Произведено во Европа“, во суштина се едноставна креација произведена 80 проценти во Кина, со лого на брендот заштитено само во Европа, доведе до масовен бес.

Официјалните изјави дадени подоцна од претставниците на компанијата ги негираа сите шпекулации дека производите се произведени во Кина, но не ја смирија бурата што се појави меѓу потрошувачите.

Како што објави Би-Би-Си во разговори со експерти за синџирот на снабдување, луксузните брендови продолжуваат да се спротивставуваат на притисокот во врска со транспарентноста на нивното производство, а фактот дека дел од производството е завршено во Кина не може да се исклучи.

Од друга страна, европските закони ги принудуваат производителите да ги направат барем последните суштински промени за да ја имаат ознаката „произведено во Европа“.

– Брендот Ермес изјави дека воопшто не го користи кинескиот пазар за своето производство, додека некои други брендови потврдија дека го користат до одреден степен – потврди за Политика Верица Ракочевиќ, моден дизајнер и една од највлијателните личности на српската модна сцена.

Според нејзините проценки, таков „скандал“ на социјалните медиуми не може да ги потресе земните површини за глобалните брендови, токму поради постојаното финансиско инвестирање што се случува со децении.

Сепак, француската модна групација Керинг, сопственик на брендот Гучи, на 24 април соопшти дека приходите за 2025 година се намалиле за 14 проценти на годишно ниво, што е послабо од очекувањата на аналитичарите.

Поради овие резултати, компанијата ќе се сврти кон стратегија за зголемување на цените на производите како еден начин да ги заштити своите маржи.

Сепак, Ракочевиќ смета дека квалитетот и високите цени не мора да влијаат врз купувањето производи од луксузни брендови, наведувајќи го примерот на брендот Долче и Габана и нивната линија дизајнирана исклучиво од пластика.

Логото е токму она што го прави производот посакуван, но исто така и финансиски баран. Ракочевиќ, сепак, се залага фокусот да се врати на домашниот пазар, кој има имиња со уникатни креации, но и на купувачи кои финансиски не можат да си дозволат таков квалитет.

– Апсурдно е што, ако работите со квалитетни материјали, имате етички проблем да поставите цена на финалниот производ токму затоа што имаме пониски приходи во Србија. Нема сомнение дека ако свилената облека е скапа, се плашите реално да ја наплатите, односно колку всушност чини – објаснува таа.

Токму поради послабата финансиска слика, нејзините клиенти се главно од странство.

Покрај сопственото име, кое без трошка скромност, соговорничката го наведува како една од водечките фигури на српската модна сцена, таа ги истакнува имињата како Живорад Тодоровиќ, Драгана Огњеновиќ, но и млади дизајнери како Соња Крстиќ со својот „Нео дизајн“.

– Државата треба да го доведе пазарот во ред. Уметноста е демократско право – да се изразиш преку пишување ако не си писател, да создаваш ако не си творец. Но, дизајнерот мора да има своја продавница, не може само да продава преку интернет. Треба да постои јасна разлика помеѓу креатор и некој што издава само една линија на производи. „Пазарот треба да се исчисти таму горе“, заклучува таа.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

TailoredCV
logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk