Како што е најавено, новата Директива за возачка дозвола има за цел да го намали бројот на сообраќајни несреќи во ЕУ, како и да ги поедностави административните процедури пред издавањето на дозволата.
Првата измена во рамките на реформата се однесува на воведувањето на дигитална возачка дозвола. Ќе биде достапна на мобилен телефон или друг дигитален уред и ќе стане дел од дигиталниот идентитет на ЕУ.
По краток преоден период, дигиталните возачки дозволи ќе се издаваат стандардно во сите земји-членки. Сепак, физичките возачки дозволи ќе останат достапни по барање, особено за оние кои немаат паметен телефон или претпочитаат или имаат потреба од физички документ (на пр. кога патуваат во земји кои не ги признаваат дигиталните дозволи)“, соопшти Европската комисија. Правилата за возачите кои имаат 17 години исто така се менуваат, со воведување на т.н. систем за возење со придружба низ Европа C1, C1E и C), со взаемно признавање на таквите системи меѓу државите кои го применуваат“, објаснуваат тие. Новите правила, исто така, воведуваат двегодишен пробен период за возачите почетници, во кој возачите ќе бидат предмет на построги правила и санкции низ ЕУ. Исто така, се воведуваат посистематски проверки на возачката способност. Новата Директива содржи неколку одредби кои имаат за цел да утврдат дали возачот е сè уште (физички и психички) способен за возење. Како минимум, од возачите ќе се бара да завршат самооценување пред издавањето на дозволата и при секое обновување или да се усогласат со другите национални системи за проценка“, наведува Европската комисија.
Дозволи од „трети земји“
Дел од новите директиви се однесуваат и на признавањето на возачките дозволи на ЕУ издадени во замена за дозволите за повторно издавање на одредени трети земји на ЕУ имаат безбедносна рамка слична на онаа на ЕУ. Европската комисија, во соработка со земјите-членки, ќе процени и ќе одлучи, од земја до земја, кои трети земји ќе имаат корист од таквиот третман“, објаснуваат тие за возилата со нулта емисија, новите барања за тестирање, на пример, ќе ги проценат знаењата и вештините поврзани со напредните системи за помош на возачот и други автоматизирани технологии", се објаснува во него.
Рок на траење 15 години
Новите правила ќе важат и за важноста на возачките дозволи. „Преговарачите се согласија дека возачките дозволи треба да важат 15 години за мотоцикли и автомобили. Земјите од ЕУ може да го намалат овој период на 10 години доколку лиценцата се користи и како национална лична карта, додека лиценците за камиони и автобуси ќе треба да се обновуваат на секои пет години. Земјите на ЕУ, исто така, можат да го скратат периодот на важност на возачките дозволи за постарите возачи (65 години и постари). Пред да се издаде првата дозвола, возачот мора да подлежи на лекарски преглед, вклучувајќи преглед и кардиоваскуларен преглед. Сепак, за возачите на автомобили и мотоцикли, земјите од ЕУ можат да одлучат да го заменат медицинскиот преглед со формулари за самооценување или, во случај на продолжување на дозволата, со други алтернативни мерки", се вели во извештајот. На крајот, се објаснува како новата Директива ги менува правилата за професионални возачи професионалната компетентност. Земјите на ЕУ може да им дозволат на 17-годишниците да возат камион или комбе на нивна територија само кога се придружувани од искусен возач“, се вели во извештајот. Европскиот парламент и Советот сега официјално ќе ја усвојат новата директива, која стапува на сила 20 дена по нејзиното објавување во Службениот весник на ЕУ. Земјите-членки ќе имаат четири години да ја пренесат во националното законодавство.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата