Еден од најголемите европски производители на автомобили Stellantis предупреди дека по постигнувањето на договорот за постепено укинување на моторите со внатрешно согорување може целата индустријата да колабира доколку електричните возила не поевтинат, пишува Automotive News.

Stellantis има за цел да ги намали трошоците за производство на електрични возила за 40 отсто до 2030 година, изјави во средата главниот директор за производство Арно Дебоеф.

Производителот на Fiat, Ram, Jeep и Peugeot, покрај другите брендови што ги има во алијансата, планира и самиот да произведува некои делови и исто така да врши притисок врз добавувачите да ја намалат цената на нивните производи.

Ако електричните возила не поевтинат, „пазарот ќе пропадне“, рече Дебоеф во фабриката на компанијата Тремери во Франција.

„Тоа е голем предизвик.“

Stellantis планира да претстави повеќе од 75 целосно електрични модели оваа деценија и да трансформира барем некои од своите француски фабрики за автомобили за производство на електрични возила. И покрај тоа што компанијата троши големи средства за пуштање во употреба, таа се обврзува да одржува силни приноси, потпирајќи се на дополнителни приходи од софтвер и услуги, како и некои премиум возила.

Цените на електричните возила брзо растат.

Tesla ги зголеми цените за дури 6.000 долари по автомобил овој месец, по слични покачувања на почетокот на оваа година од Rivian, Hummer и Ford.

Зголемените трошоци за суровини ги прават некои модели на батерии непрофитабилни, изјави главниот финансиски директор на Ford, Џон Лолер, на конференцијата на инвеститорите претходно овој месец.

Земјите од Европската унија оваа недела го поддржаа притисокот за елиминирање на емисиите на јаглерод од новите автомобили до 2035 година. Со оглед на тоа што законодавците на ЕУ се залагаат за откажување од фосилните горива во автомобилската индустрија, многу е веројатно дека повеќето производители ќе мора да се префрлат на производство на ЕВ за малку повеќе од една деценија.

“Додека Stellantis ќе се придржува до одлуката, на креаторите на политиката изгледа „не им е грижа“ дали автопроизводителите имаат доволно суровини за да ја поддржат промената“, изјави во средата главниот извршен директор Карлос Таварес.

Поголемата побарувачка за батерии за електрични возила помеѓу 2024 и 2027 година – период пред да се појави поголем европски капацитет – ќе им користи на азиските производители и ќе го „загрози“ производството на ќелии на Запад“, рече Таварес за време на посетата на фабриката во Мец во североисточниот дел на Франција.

 

 

Stellantis развива пет големи фабрики за батерии низ Северна Америка и Европа за да произведат 400 гигават-часови ќелии до 2030 година.

Тој додаде дека компанијата нема да ја исклучи можноста за купување рудник за да обезбеди резерви на суровини.

Stellantis исто така размислува до кој степен би можел да произведува сопствена енергија за да ги спречи зголемените цени во случај на прекини во снабдувањето како резултат на руската инвазија на Украина.

„Имаме значителни области каде што би можеле да поставиме соларни панели“, рече Таварес.

Директорите зборуваа за време на патувањето кое имаше за цел да покаже како производителот на автомобили трансформира некои од своите француски погони за мотори со внатрешно согорување и менувач за да произведува делови за електрични возила.

Таварес не понуди гаранции дека сите европски фабрики ќе направат транзиција, велејќи дека тоа зависи од тоа дали целокупниот пазар на автомобили ќе издржи.