Најавените царини од 25 отсто за увоз на автомобили во САД би можеле да ја потресат една од најважните европски индустрии и да предизвикаат штети во вредност од милијарди.
Администрацијата на Трамп најави воведување царини од 25 отсто за увоз на автомобили во САД, а германските производители би можеле да бидат најтешко погодени. Според анализата на реномираната компанија Бернштајн, трите најголеми германски производители – Фолксваген, БМВ и Мерцедес-Бенц – заедно би можеле да загубат околу 11 милијарди евра поради новите мерки.
Во исто време, профитните маржи би можеле значително да паднат - кај БМВ за два процентни поени, а кај Мерцедес за дури 2,2 поени, велат аналитичарите.
САД како клучен извозен пазар Германија е најголемиот извозник на автомобили од ЕУ во САД, а бројките јасно ја покажуваат важноста на тој пазар. Според податоците на Федералниот завод за статистика, во 2024 година САД учествувале со дури 13,1 отсто од вкупниот германски извоз на автомобили, вреден 34 милијарди долари.
Минатата година Фолксваген, Ауди и Порше продале 655.000 возила на американскиот пазар, БМВ 398.000 и Мерцедес 325.000. Сепак, уделот во производството на американско тло и понатаму е ограничен - кај Фолксваген е 20 отсто, кај БМВ 48 отсто, а кај Мерцедес 35 отсто, пишуваат германските медиуми.
Порше е најзагрозен
Особено се издвојува случајот со Порше, кој нема производствен капацитет во САД и е целосно зависен од увозот. Од друга страна, Фолксваген и Мерцедес, според аналитичарите, не се целосно усогласени со правилата на договорот USMCA (Соединетите Американски Држави-Мексико-Канада), што значи дека и тие би можеле да бидат особено погодени од тарифниот удар.
Според договорот USMCA, американската администрација дозволува тарифни ослободувања за делови и компоненти произведени во договорените земји, но тоа не важи за сите модели и производители.
Илјадници работни места во ризик
Според проценката на консултантската компанија Kearney, тарифите објавени од Трамп би можеле да ја чинат европската автомобилска индустрија до 30.000 работни места. Ситуацијата е дополнително загрижувачка имајќи предвид дека во германската автомобилска индустрија до 2023 година веќе се изгубени околу 19.000 работни места, според податоците на EY.
Експертот за EY, Константин Гал, предупредува дека индустријата е во голема структурна криза и дека ова може да биде само почеток на „болниот, но неизбежен процес на намалување“.
Производство во САД?
Тешките и бавни германски производители веќе имаат фабрики во САД – Фолксваген во Тенеси, БМВ во Јужна Каролина и Мерцедес во Алабама – но овие капацитети се сè уште премали. Преместувањето или зголемувањето на производството е исклучително сложен процес кој бара време и инвестиции, а дополнително е комплициран од слабостите на другите клучни пазари како што е Кина, како и од предизвиците на транзицијата кон електрични возила.
По објавувањето на тарифите, германската асоцијација за автомобилска индустрија (ВДА) веднаш повика на итни преговори меѓу Европската унија и САД. Претседателката на здружението, Хилдегард Милер, предупреди дека „последиците може да го загрозат растот и просперитетот на двете страни на Атлантикот“.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата