Овонеделната најава за драстично зголемена царина од 25 отсто за увоз на патнички автомобили и автомобилски делови во САД предизвика шок во автомобилската индустрија. Акциите на производителите на автомобили ширум светот паднаа во четвртокот, при што компаниите со седиште во Германија, Јапонија и Јужна Кореја беа особено погодени од нишањето.
Освен Мексико и Канада, кои се толку тесно испреплетени со американската автомобилска индустрија што Бирото за економски анализи ги брои продажбата на возила собрани таму како домашна продажба, Јапонија, Јужна Кореја и Германија се најголемите извозници на патнички возила во Соединетите држави.
Производителите на автомобили од овие земји, вклучувајќи ги на пример Мерцедес-Бенц, БМВ, Тојота, Хонда, Нисан, Хјундаи и Киа продаваат многу од нивните автомобили во САД, од кои повеќето се увезуваат или од производствени локации во Мексико или Канада или од странство.
Еве кои држави, односно автоиндустријата од нив, најмногу извезуваат автомобили и делови во САД и ќе бидат најмногу погодени од новата цариа од дури 25% (досега беше 2,5%):
Иако не е изненадување што странските производители на автомобили забележаа пад на нивните цени на акциите како одговор на објавата за тарифи, фактот што компаниите во САД беа подеднакво погодени - Џенерал Моторс падна за 7 проценти во четвртокот, Форд за речиси 4 проценти - можеби изненади некои луѓе. На крајот на краиштата, зарем тарифите не се дизајнирани да ги заштитат САД? автомобилската индустрија?
Да, но дури и американските производители на автомобили во голема мера се потпираат на увезените делови и на склопувањето во Канада и Мексико - што ги прави барем подеднакво ранливи на новите тарифи како и вистинските странски производители на автомобили.
Додека увозот од Канада и Мексико може делумно да биде ослободен од тарифите, ослободувањето се однесува само на делот на компонентите на секое возило што биле „целосно добиени, целосно произведени или суштински трансформирани во САД“.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата