Системот „Безбеден град“, кој постепено се имплементира во Македонија, иако се смета за неопходен чекор кон безбедноста и регулирањето на сообраќајот, голем дел од граѓаните навистина се чувтвуваат повеќе безбедно а има и граѓани кои изразуваат загриженост за недостатоците на системот, како што се високите казни, злоупотребата на лични податоци и дилемите за селективна имплементација, пишува Portalb.mk.
За да се запознаете подетално со тоа како овој систем, кој веќе почна да се имплементира во Скопје, преку јавна анкета, граѓани од целата земја ги споделија своите искуства .
Повеќето граѓани се согласуваат со имплементацијата на овој систем и веруваат дека тој ќе ја зголеми безбедноста во сообраќајот. Сепак, дел од нив нагласуваат дека инфраструктурата во земјата не е соодветна за ефикасно функционирање на системот.
Друг проблем за повеќето граѓани е висината на казните. Сепак, иако општите впечатоци на граѓаните се позитивни, тие имаат и критики и препораки за Министерството за внатрешни работи.
Главните проблеми се поврзани со недостатокот на толеранција за пребрзо возење, грешките при испраќање казни, висините на казните, како и недостатокот на транспарентност и заштита на личните податоци.
Меѓу другото, граѓаните бараат системот да се имплементира низ целата земја пред целосно да функцинира, бидејќи во спротивно го сметаат за дискриминаторски кон граѓаните.
Кои се забелешките на граѓаните?

„Треба подобро да се регулира, бидејќи граѓаните не можат да бидат казнувани за пречекорување на ограничувањето на брзината од 1 км/ч до 10 км/ч; мора да има толеранција. Исто така, има многу грешки, бидејќи казните се испраќаат на погрешни броеви и е-пошта, што мора итно да се поправи. Системот мора да се имплементира во сите градови, бидејќи во спротивно се создава дискриминација и не е еднаков за сите граѓани“.
„Нема промена, многу е добро што нема толеранции, бидејќи возачот мора да вози внимателно и според ограничувањето на брзината во сообраќајот“.
„Овој проект мора да ги земе предвид општеството, државата и системот за имплементација на „таков систем“, бидејќи просечна плата од 300 евра не може да си дозволи казна од 299 евра, исто како што лоша инфраструктура со оштетени патишта не може да се спореди со американски систем“.
„Овој проект е направен за исцрпување на материјалните приходи; секој проект е направен за собирање пари од луѓето, никој не се грижи за безбедноста“.
„Цените на казните треба да бидат во согласност со минималниот приход во државата, заштитата на идентитетот и личните информации (според минатите вести, имало прекршоци во овој поглед и некои луѓе биле информирани за казни што им припаѓаат на други лица). Системот не треба да се стави во функција сè додека не се подобрат дигиталните системи. Не верувам дека правниот систем има капацитет да обработува 50-100 илјади казни дневно“.
„Казните треба да се намалат и системот треба да дејствува непристрасно за секој од нас“
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата