Сите предности на зимските гуми во зимскиот период стануваат многу сериозни недостатоци кога температурите се искачуваат во плус.
Со оглед на тоа што цените на гумите и цените на услугите за вулканизација се зголемија, некои возачи одлучуваат да продолжат да користат зимски гуми во текот на целата година по зимскиот период.
Возењето во лето со зимски гуми нема да ви заштеди пари, а се изложувате себеси и другите на ризик. Разликата помеѓу зимските и летните гуми не е само во длабочината и видот на шарата, туку и во материјалот од кој се направени.
Зимските гуми се направени од помеко соединение, кое ги задржува добрите карактеристики дури и кога температурата паѓа далеку под нулата, додека карактеристичниот длабок шар им помага да „копаат“ низ снегот и подобро да „гребат“ на мразот.
Сепак, токму овие предности на зимските гуми во зимскиот период стануваат многу сериозни недостатоци кога температурите се зголемуваат во плус.
Зимските гуми се направени од помеко соединение, кое се троши значително побрзо на високи температури, особено при нагло сопирање, свртување и забрзување.
Затоа, тие ќе „оќелават“ побрзо, па ќе мора да купите нови порано.
Високите температури трајно ги менуваат карактеристиките на материјалот од кој се изработуваат зимските гуми. Кога ќе дојде зимата, тие повеќе нема да ги имаат соодветните карактеристики.
Значи, двојно оштетување - шаблонот ќе се потроши, а она што ќе остане од него нема да „работи“ како што треба во зима.
Зимските гуми генерално имаат поголем отпор на тркалање, а кога тие „омекнуваат“ во текот на летото, ова е уште поизразено и резултира со поголема потрошувачка на гориво.
Тие сериозно го продолжуваат растојанието за сопирање, што дури и при помали брзини може да доведе до несреќи што би можеле да ги избегнете доколку имавте летни гуми.
Како и кај сопирањето, поради премногу омекнување на материјалот на високи температури, зимските гуми не можат да го „држат“ асфалтот како што можат летните гуми.
Поради ова, поголема е и веројатноста да доживеете несреќа или да излетате од патот.
Експертите велат дека 7°C е температурата што треба да служи како насока за тоа кога да се менуваат зимските и летните гуми.
Секако, ова не е строго правило, туку само општа препорака, бидејќи во текот на ноќта и рано наутро температурата може да биде 1°C, а попладне може да скокне до 15°, а навечер повторно да се спушти...
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата