logo
logo
logo

BMW МОЖЕТЕ ДА ВОЗИТЕ И БЕЗ РАЦЕ, добија дозвола а се друго е ваш ризик

Vecer | 03.11.2025

BMW МОЖЕТЕ ДА ВОЗИТЕ И БЕЗ РАЦЕ, добија дозвола а се друго е ваш ризик

Новиот систем за помош при возење на автопат на BMW ја доби регулативата DCAS на ОН, што го прави првиот германски производител со такво одобрение. Ова овозможува легално возење без раце до 130 км/ч во бројни земји.

Додека Mercedes-Benz се фокусира на развојот на S-класата без возач, неговиот главен конкурент, BMW, стана првиот германски производител на автомобили што доби официјално одобрение за новата Регулатива на ОН за системи за помош при возење (DCAS). Како што објави Carscoops, ова одобрение претставува значаен чекор напред во стандардизацијата на напредните системи за помош при возење на меѓународно ниво.

Зеленото светло е дадено за iX3, а одобрението значи дека компанијата ќе може да ја понуди функцијата за помош при возење без раце на автопати во голем број земји. Досега, еден од најголемите проблеми што влијаеа на имплементацијата на автономните системи беше токму недостатокот на унифицирани регулативи. Систем што е легален во Германија можеби не е нужно легален на друго место. Како што објасни BMW, „Регулативата DCAS обезбедува меѓународна правна рамка за иновативни системи за помош при возење од ниво 2, со фокус на безбедноста на корисниците“.

BMW додаде дека имале посебно ослободување од Германскиот федерален орган за моторен сообраќај за претходната верзија на системот Autostrade Assistant, но со одобрение од DCAS, ваквите ослободувања повеќе не се потребни. Ова им овозможува да го нудат системот низ цела Европа и во други земји кои ги применуваат ECE прописите.

За оние кои не се запознаени, Autostrade Assistant им овозможува на возачите да патуваат без да го држат воланот со брзина до 130 км/ч. Сепак, бидејќи станува збор за систем од Ниво 2, возачите мора постојано да ја следат сообраќајната ситуација и да бидат подготвени да ја преземат контролата доколку е потребно. Иако не е невообичаено, Autostrade Assistant може автоматски да менува ленти. Сè што треба да направи возачот е да потврди дека маневарот е безбеден со гледање во ретровизорот. Системот може да предложи и промена на лента како подготовка за претстојниот излез од автопат.

Во Германија, овој систем оди чекор понатаму благодарение на функцијата City Assistant за градско возење. Првично, ќе му овозможи на возилото автоматски да застане на црвено светло на семафорот и да се движи кога светлото ќе стане зелено.

Ова е исклучително напредна функционалност, а BMW забележа дека дополнителни функции за градско возење ќе бидат воведени преку ажурирања преку интернет (OTA). Ова ветува дека патувањата до градските центри ќе станат порелаксирани и побезбедни со текот на времето.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk