Австрискиот угостител Марио Пулкер предизвика контроверзии со изјавата дека ги претпочита гостите што доаѓаат со кучиња отколку оние со деца. Тој објаснува дека кучињата мирно лежат под масата, додека децата трчаат и викаат низ ресторанот, влечејќи чаршафи, истурајќи сол, кршејќи чепкалки за заби и газејќи по столови со чевлите. Пулкер ги критикуваше родителите кои дозволуваат такво однесување и се прашува дали тие толерираат такво некултурно однесување дома. Неговата порака е јасна – ако децата не знаат како да се однесуваат, нека јадат некаде на друго место.
Сличен случај се случил и во ресторанот „Токоа Риверсајд“ во американската држава Џорџија, каде што родителите со бучни и непослушни деца плаќаат дополнителна такса наречена „такса за лошо воспитување“. Таксата може да биде до 50 долари (околу 47 евра).
Во Германија, семејствата со деца се поретки гости во ресторани, главно поради високите цени. Според анкетата на германското здружение на угостители (Dehoga), 27% од испитаниците одат во ресторани поретко од еднаш месечно, 22% еднаш месечно, додека околу 20% одат неколку пати месечно. Темата за однесувањето на децата во рестораните е повторно актуелна. Додека некои угостители јавно ги критикуваат небрежните родители, други воведуваат финансиски казни. Сепак, основниот услов останува – децата мора да ги почитуваат правилата на однесување.
Однесувањето на децата во ресторан – одговорност на родителите
Децата се добредојдени во повеќето ресторани, но само ако се под постојан родителски надзор. Не е прифатливо за нив да трчаат низ салата, да прават бучава, да ги допираат другите гости, да расфрлаат храна или да скокаат по маси и столови. Ресторанот не е место за игра, туку простор за тивок оброк и дружење. Родителите секогаш се одговорни за однесувањето на своите деца.
Родителите треба да ги научат децата на основите на бонтонот – како правилно да користат прибор за јадење, да ги избришат устите и да чекаат на ред без да ги вознемируваат другите гости. Таквото воспитување придонесува за пријатна атмосфера и им овозможува на сите присутни да уживаат во оброкот.
Домашни миленици во ресторанот
Присуството на домашни миленици, особено кучиња, е дозволено во рестораните само ако објектот експлицитно го дозволува тоа. Кучињата мора да бидат мирни, на поводник и поставени до сопственикот, за да не ги вознемируваат персоналот и другите гости. Сопствениците се одговорни за однесувањето на своите миленици, исто како што родителите се одговорни за своите деца.
Основни правила на однесување во ресторан
Пристигнувањето на време, соодветното облекување и основната уредност се задолжителни елементи на учтиво однесување. Љубезноста кон персоналот и смиреноста во случај на какви било проблеми се од клучно значење. Гласното зборување, смеењето, користењето на телефонот на глас или без слушалки не е пожелно.
По завршувањето на оброкот, се препорачува масата да се остави уредна, а оставањето бакшиш е знак на благодарност за добрата услуга и почит кон персоналот.
Накратко, ресторанот е место каде што сите доаѓаат да уживаат, па затоа е потребно секој гостин со своето однесување да придонесе за пријатна и културна атмосфера, особено кога станува збор за деца. Почитувањето на правилата и родителската одговорност се клучни за да се обезбеди пријатно искуство за сите присутни.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата