Како што најпознатата компанија за забава и филмови Волт Дизни (<span style="color: rgb(29, 29, 29); font-family: Arial; font-size: 17px;">Walt Disney) </span>се приближува до својата 100-годишнина, инвеститорите се загрижени дека компанијата можеби нема повеќе да има толку светла иднина во ерата на услугите за видео стриминг, бидејќи цената на нејзината акција падна на најниско ниво во последните девет години.
Сепак, прилагодувањето на времето не е нов предизвик за Дизни.
Пред сто години, кога големиот уметник и визонер Волт Дизни беше персона, а не глобална компанија вредна 150 милијарди долари, новите технологии за звук и боја ја потресоа индустријата на немиот филм, но Волт Дизни имаше силна мотивација да прифати нови алатки за привлекување публика.
„Тој сакаше неговата анимација во цртаните филмови да биде веродостојна, сакаше да го надмине она што вообичаено го сметаме за анимација“, рече Крис Палант, професор по анимација на британскиот Универзитет „Кентербери Крист црква“.
<b>Дизни беше отворен во 1923 година.</b>
Студиото Дизни беше отворено во Холивуд во 1923 година - географски и концептуално далеку од Њујорк, тогашниот центар во тој домен.
Дизни замислил иднина во која анимираните филмови ќе ја добијат истата почит како и играните филмови.
Беше опседнат со квалитетот и инвестираше пари во производство на цртани филмови кои ќе одекнуваат кај публиката. Тој напиша дека набљудувањето на реалниот свет е клучно и дека анимацијата мора да има „основа за да може да биде поискрена“.
Дизни формализираше 12 принципи на анимација кои ги трансформираа статичните скици во анимирани ликови на екранот. Искусните аниматори ги учеа принципите на секој од новите уметници кои се приклучија на студиото за да обезбедат конзистентност.
Волт Дизни влезе во светот на анимираните филмови како млад претприемач во добра позиција да ги искористи постоечките техники и да прифати нови алатки.
Тој и неговото студио користеа звук, боја и технологија за 3D камера во пристап кој не беше нужно исплатлив, но произведуваше висококвалитетна анимација.
<b>„Дизни ја преживува сопствената амбиција“</b>
Секој пат кога проектите на Дизни биле финансиски успешни, тој ги користел парите за да инвестира повеќе во нов филм.
„На некој начин“, рече Палант, „Дизни ја преживува сопствената амбиција“.
Студиото Дизни успеа да ја води индустријата за анимирани филмови со иновации со децении. Но, неговото владеење нема да трае бидејќи новата технологија пристигна и Дизни беше во фаза за преминување на друго ниво.
До крајот на векот, напредокот на Pixar во компјутерски генерирана анимација го засени традиционалниот, рачно цртан стил на Дизни со првата целосно компјутерски генерирана анимација почнувајќи од филмот Toy Story.
Овој пат Дизни немаше потреба да иновира за да се извлече од проблемите предизвикани од новата технологија. Компанијата може да се потпре на други извори на приход преку продажба на стока, тематски паркови за игра из абава низ светот и кабелска телевизија.
Во 2006 година, Дизни го купи Pixar за 7,4 милијарди долари, а со тоа и способноста на Pixar да ја заплени публиката со пиксели и нови видео можности.
Сега, 100 години подоцна, стриминг услугите претставуваат уште еден предизвик.
Раното коцкање на Дизни со новата технологија произведе квалитетни филмови кои го издвојуваат студиото од конкуренцијата. Подоцна, усвојувањето на компјутерите го задржа студиото како главен играч во индустријата.
Сега акционерите внимателно следат за да видат што ќе направи Дизни кога ќе влезе во следниот век.