Дали некогаш сте се запрашале како бесплатните апликации за пораки како Viber, Telegram, WhatsApp, Signal и други заработуваат пари?
Кога станува збор конкретно за WhatsApp, тоа секако им помага, за почеток, дека се дел од компанијата Мета (исто така и сопственик на апликациите Facebook, Instagram итн.).
Добар дел од приходите, сепак, WhatsApp заработува од компании кои сакаат да комуницираат со „обичните корисници“ преку оваа платформа.
Според тоа, корпорациите плаќаат одредена сума пари за да имаат пристап до интеракции со индивидуални клиенти преку WhatsApp - ова не вклучува само кореспонденција, туку и финансиски трансакции како на пр. купување на автобуска карта во рамките на апликацијата.
Дополнително, компаниите сега можат да платат доколку сакаат да вметнат линк на некоја од нивните објави на Facebook или Instagram што ќе започне разговор со WhatsApp.
Ова не е единствениот начин да заработите пари, што е прикажано во примерите на други апликации.
Кога станува збор за Signal, на пример, зад него стои непрофитна организација од која велат дека никогаш не земале пари на инвеститори, туку дека се финансирани од „донации“ - една од нив изнесувала 50 милиони долари, а оваа финансиска инјекција им беше вбризгана во 2018 година Брајан Актон, еден од ко-основачите на WhatsApp.
Viber има неколку извори за заработка. Viber налепници. Секој корисник може да испраќа налепници кога разговара. Постојат бесплатни пакети и платени пакети налепници. Viber игри, заработува со обезбедување опции за гејмерите. И веројатно најбараната функција заснована на такси е Viber Out. Им овозможува на корисниците да остваруваат повици од апликацијата до кој било телефонски број. Надоместоците варираат, во зависност од земјата. Viber Out работи и за меѓународни повици.
Понатаму, имаме Discord, кој исто така е бесплатна платформа за комуникација, доколку ви треба само за основните работи. Ако сакате да користите некои дополнителни функции, тоа е веќе платено и може да чини до 10 долари месечно.
Snapchat, на пример, комбинира повеќе модели за да генерира приходи - прикажува реклами (главниот извор на приходи), има 11 милиони претплатници, а компанијата зад оваа платформа продава и AR очила.
Деловниот модел на Telegram е целосно фокусиран на практичноста и карактеристиките на корисникот. Основачот Дуров на почетокот ја одржуваше компанијата користејќи средства добиени од продажбата на неговиот удел во VK. Telegram неодамна значително се зголеми, што ја натера компанијата да ги монетизира своите услуги.
Telegram е посветена на корисничкото искуство со воздржување од наплата на корисници или прикажување реклами во приватни или групни разговори. Telegram не остварува директен профит од своите апликации и услуги и избегнува реклами.
Како одговор на новите потреби, Telegram го воведе Telegram Premium во јуни 2022 година – модел на претплата што нуди продолжени ограничувања, поголема брзина на преземање и поголеми прикачувања на датотеки. Иако Telegram останува посветена на обезбедувањето на основните функции бесплатно, тој ги диверзифицира своите текови на приходи преку купувања во апликација, вклучувајќи премиум налепници и емотикони. Овие купувања, достапни на App Store и Google Play Store, придонесуваат за приходите на Telegram, заедно со финансирањето од неговите основачи и потенцијално несуштинските опции за плаќање што се истражуваат за финансиска стабилност.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата