Авионот што сега се продава, Фокер 100, беше еден од првите авиони на црногорската компанија, кој безбедно превезе стотици илјади патници и туристи за 20 години летање во Црна Гора.
Стечајната управа на „Монтенегро ерлајнс“ објави продажба на последниот авион од возниот парк на поранешната национална авиокомпанија за 24 илјади евра. Други летала кои беа во отпадна состојба или во работна состојба беа продадени порано.
Овој што сега се продава (Фокер 100) беше еден од првите авиони на црногорската компанија, кој безбедно превезе стотици илјади патници и туристи за 20 години услуга во Црна Гора.
Основачот и долгогодишен директор на м-р Зоран Ѓуришиќ за „Вијести“ вели дека апелира до Аеродром, сегашната државна авиокомпанија, и до Владата да го купат овој авион, да го спасат од сечење на старо железо и да го претворат во музејска поставка која би била изложена на аеродромот во Подгорица.
„Бев емотивно трогнат од веста дека последниот Fokker 100 е пуштен на продажба, а ме одведоа 24 години наназад кога тој авион беше воведен во флотата на Монтенегро ерлајнс. Тешко е да се пренесе со зборови колку труд и пожртвуваност беше потребно е да се заврши купувањето на Fokker It Оние кои во тоа време го градеа возниот парк на компанијата во секој случај, доаѓањето на Fokker 100 во Црна Гора, во флотата на нејзината национална компанија, е важен историски момент за црногорското општество и државата, затоа што тогаш се создаде најголемиот црногорски бренд, кој ќе продолжи да биде почеток на 21 век за да биде препознаен и признаен во Европа и во светот, во исто време, официјална легитимација на Црна Гора во ЕУ и според стандардите на ЕУ. Позиционирањето на Црна Гора на европската и светската мапа во голема мера беше поддржано од тој Фокер. Од перспектива на времето, а и од денешна перспектива, тоа е беше потврдено од многумина надвор од Црна Гора, дека одлуката за купување на Fokker 100 беше една од најдобрите потези кој отвори 7-8 „автопати“ кон Франкфурт, Париз, Рим, Лондон, Цирих... што ја направи нашата земја целосно отворена и достапна“, рече Ѓуришиќ.
Тој наведува дека секој од „фокерите“, вклучително и последниот, превезувал стотици илјади патници и директно и индиректно собрал десетици милиони евра во државниот буџет.
„Тој авион овозможи еден вид победа над тогашниот голем ЈАТ, кога МА, во текот на 2003 и 2004 година, со Фокерс, превезуваше 65% од патниците на линиите меѓу Црна Гора и Белград, и покрај деветте боинзи на ЈАТ. Во една реченица, може да се каже дека Fokker 100 остави еден вид белег на односите меѓу Црна Гора и ЕУ во спомен на славната историја на овој авион и белег на времето кое сите го паметиме како убаво од аспект на воздушниот сообраќај во Црна Гора. Апелирам до црногорските воздухопловни субјекти (Аеродроми, авиокомпанија) и Владата, да го купат овој авион и да го зачуваат како експонат на аеродромот Голубовци, по примерот на многу други земји, како и соседна Србија, која меѓу другото работи, сочуван DC9 на сличен начин. Верувам дека износот, на висина на просечен автомобил, не претставува пречка да се осигураме дека сите сегашни и идни генерации на деца можат да обиколат авион кој со години крстареше до и од црногорските аеродроми“, изјави Ѓуришиќ.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата