Европскиот парламент ги доолни директивите за возачки дозволи, кои носат бројни новитети. Меѓу најважните промени е воведувањето на дигитална возачка дозвола, која возачите ќе ја имаат на своите паметни телефони и која ќе стане стандардна во ЕУ според новите правила.
Земјите-членки ќе имаат пет и пол години да воведат дигитална возачка дозвола, додека возачите ќе го задржат правото да побараат физичка возачка дозвола.
Една од најконтроверзните новини е можноста земјите-членки да пропишат пократок рок на важење на возачката дозвола за возачи над 65 години. Ова, заедно со веќе постоечките медицински прегледи во некои земји, би вовело дополнителни обврски што влијаат само на оваа возрасна група.
AGE Platform Europe, чадор организација која ги обединува здруженијата за правата на постарите лица од целата Европска Унија, одговори на оваа одредба. Во нивната изјава, тие предупредија дека воведувањето на автоматски ограничувања на возраста без индивидуална проценка на способноста за возење може да претставува форма на дискриминација врз основа на возраста.
„Ваквите мерки не се засноваат на научни докази што би оправдале автоматско намалување на важноста на возачката дозвола по одредена возраст. Наместо тоа, потребна е индивидуална проценка на способноста, без оглед на возраста“, соопшти AGE Europe.
Право на мобилност на старите лица
Организацијата потсетува дека многу постари лица сè уште активно, одговорно и безбедно учествуваат во сообраќајот и дека неоправданите ограничувања би можеле да имаат негативни последици врз нивната мобилност, независност и квалитет на живот.
Се очекува секоја земја да одлучи дали и како да ја имплементира одредбата за пократко траење на возачката дозвола за постари возачи.
И покрај нивното активно учество во сообраќајот, статистиката покажува дека постарите возачи се вклучени во значителен број сообраќајни несреќи. Во првите седум месеци од 2024 година, лица над 65 години биле вклучени во 2.688 сообраќајни несреќи, во кои загинале 779 лица. Во истиот период, 24 лица од оваа возрасна група загинале во сообраќајни несреќи, според Мировина.
Бидејќи ЕУ се стреми да го модернизира системот за возачки дозволи и да ја зголеми безбедноста на патиштата, важно е да се осигура дека новите мерки нема да доведат до дискриминација кон одредени групи граѓани. AGE Europe повикува на индивидуална проценка на способноста за возење, наместо воведување општи ограничувања на возраста, со цел да се зачува мобилноста и независноста на постарите лица.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата