По предлогот на ЕУ за ублажување на новите ограничувања за емисиите на CO₂ кај автомобилите, германскиот министер за финансии Ларс Клингбајл ги предупреди производителите на автомобили во земјата да не се потпираат премногу на моторите со внатрешно согорување и ги повика забрзано да развиваат електрични возила.
Производителите на автомобили не треба погрешно да го толкуваат предлогот, изјави Клингбајл за саботното издание на весникот Neue Osnabrücker Zeitung. Доколку компаниите веруваат дека и понатаму можат со години да се потпираат на дизел и бензински возила, „нивните тешкотии ќе бидат уште поголеми за неколку години“, рече тој.
Преминот кон електрична мобилност, нагласи Клингбајл, мора да продолжи „со голема брзина“. „Иднината на мобилноста е електрична“, додаде тој.
„Кина е далеку пред нас“
Клингбајл укажа на сè поголемата меѓународна конкуренција, наведувајќи дека неговите посети на Пекинг и Шангај му покажале колку Кина веќе е далеку пред останатите, меѓу другото и поради силната државна поддршка за транзицијата. Затоа, германските производители на автомобили, рече тој, мора да ја стигнат таа предност.
Министерот го опиша предлогот од Брисел како изводлив компромис. Според него, тој нуди пофлексибилен пат кон климатска неутралност, на пример со дозволување хибридните возила подолго да останат на пазарот. Прагматичното дејствување, додаде Клингбајл, значи дека заштитата на работните места и заштитата на климата не мора да бидат меѓусебно исклучиви.
Европската комисија претходно оваа недела ги ревидираше своите планови за строго постепено укинување на моторите со внатрешно согорување. Според ажурираниот предлог, нови автомобили со вакви мотори би можеле и понатаму да се регистрираат по 2035 година.
Претходно, преговарачите од земјите членки на ЕУ и Европскиот парламент се согласија дека новите автомобили што ќе се продаваат по 2035 година не треба да емитуваат CO₂. Таа цел за целосно намалување на емисиите на овој за климата штетен гас сега се ублажува.
Во иднина, исклучоците ќе овозможат намалување на емисиите до 90% во споредба со нивото од 2021 година, под услов преостанатите емисии да се компензираат со мерки како користење одржливо произведен челик и поеколошки прифатливи горива.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата