„Флајтрадар“ одговори на социјалните мрежи на извештаите за дефект на GPS системот во авионот што ја превезуваше Урсула фон дер Лајен, претседателката на Европската комисија, до Бугарија.
„Летот што ja превезуваше Урсула фон дер Лајен пренесе сигнал со добар квалитет од полетувањето до слетувањето“, се вели во објава на социјалните мрежи.
„Флајтрадар“ се осврна и на извештаите дека авионот поминал околу еден час во воздух пред слетувањето, велејќи дека летот траел 1 час и 57 минути, во споредба со првично планираните 1 час и 48 минути.
„Флајтрадар“ соопшти дека авионот не „исчезнал“ од радарот.
Сепак, тоа не значи дека не можело да има проблеми со користењето на GPS-от на авионот за навигација.
Ако пилотите навистина доживеале пречки во GPS-навигацијата, тоа не мора да влијаело на квалитетот на сигналот што авионот продолжил да го пренесува до надворешниот свет.
Што претходно објави „Фајненшл тајмс“?
Британскиот весник „Фајненшл тајмс“ (FT) вчера објави дека навигацискиот систем откажал кога авионот што ja превезувал претседателката на Европската комисија слетал во Бугарија.
Според весникот, пилотите морале да користат хартиени мапи за да слетаат на аеродромот во Пловдив.
Според претставничката на Европската комисија, Аријана Подеста, бугарските власти го нарекле инцидентот „опструкција од страна на Руската Федерација“, но додале дека Бугарија не доставила докази.
Тројца анонимни службеници запознаени со инцидентот изјавиле за FT дека се сомнева во руско мешање.
Русија категорично негира каква било вмешаност.
Портпаролот на Кремљ, Дмитриј Песков, ги отфрлил обвинувањата во изјава за Фајненшл тајмс.
„Вашите информации се неточни“, рече Песков.
Бугарските контролори на летање го потврдија инцидентот
– Целата област околу аеродромот останала без GPS. Авионот кружел над Пловдив повеќе од еден час, по што пилотот одлучил да слета без електронски помагала, потпирајќи се на аналогни мапи. Несомнено станува збор за попречување, изјавил изворот за FT.
Службата за контрола на летање на Бугарија го потврдила инцидентот.
– Од февруари 2022 година, бележиме значително зголемување на случаите на попречување и, во поново време, лажирање на GPS сигналите. Ова блокирање го нарушува точниот прием на сигналите и предизвикува оперативни тешкотии за авионите и копнените системи, се вели во соопштението.
Ризик за цивилното воздухопловство
Таквото блокирање на GPS сигналите, познато како блокирање и лажирање, традиционално го користат воените и разузнавачките служби за заштита на чувствителни локации. Но, во последниве години, како што истакнуваат европските влади, Русија сè повеќе го користи за нарушување на цивилниот живот.
Предупредува дека зголемувањето на ваквите напади може да предизвика сериозна воздушна несреќа со „лишување“ на комерцијалните авиони од вид.
Бројот на случаи на блокирање на GPS сигналите значително се зголеми во балтичките држави и источна Европа, особено во областите близу до руските граници.
Што вели Европската комисија?
„Можеме да потврдиме дека имало блокирање на GPS сигналите, но авионот слета безбедно. Добивме информации од бугарските власти дека се сомневаат дека Русија го извршила ова очигледно блокирање“, изјави портпаролката на Европската комисија.
Таа додаде дека „сите (во ЕУ) се свесни дека заканите и заплашувањето се редовна компонента на непријателските дејствија на Русија“.
„Ова дополнително ќе ја зајакне нашата непоколеблива посветеност на зајакнување на нашите одбранбени капацитети и поддршка на Украина“, заклучи портпаролката.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата