ШИО МИ ГА ЃУРА - не значи „ме боли уво“
Речиси и да нема ден да не употребиме фраза за која навистина не го знаеме потеклото или значењето.
Значи, да речеме, вака опишуваме некој што е „пеќатиран со алкохол“ - пијан како мајка!
А дали некогаш сте се запрашале зошто се вели „Ми го соши Ѓура“?
Овој термин се користи кога некој прави нешто бескорисно или залудно. Но, порано имаше сосема поинакво значење...
Меѓутоа, со “Šio mi ga Đuro“ не се мисли „ме боли уво (за одредена работа)“ или дека тоа е лошо, туку се вели кога некој ќе даде некому навидум добро, а всушност празно и неубедливо објаснување, како на пример:
- Научниците не пронајдоа траги од комета во Сибир. Се верува дека кометата била ледена и експлодирала пред контакт со земјата, вели едно такво.
-Ѓура ми го соши, незаинтересирано одговара другиот.
Во минатото овој израз се користел со сосема поинакво значење, во смисла дека некој претерал во нешто за перфекционизмот.
Според Глас јавности, тоа нè доведува до приказната за тоа кој бил Ѓура и зошто всушност се вели „Ми го соши Ѓура“.
Популарни беа тесни, но и костуми со широк крој во оксфордски стил, и вреќест стил со јакна со праволиниски крој, елек преку кошула и тренчкот за дожд.
Фракот беше комплет со бел елек, бела кошула со копчиња од бисер на манжетните и градите, тврда јака и машна, со лакирана кожа, црни чевли.
Правилата велат: „Ако госпоѓата е во свечен фустан – придружникот носи фрак, ако е во обичен вечерен фустан – тој е во смокинг“.
Помеѓу двете војни во Белград, оделото на гладниот градски господин го сошил уште поугледниот кројач Ѓура Јаношевиќ, тој ја имал најстарата и најценетата кројачка продавница, основана во 1889 година, која се наоѓала на улицата Кнез Михаилова.
Нејзиниот сопственик скроил такви одела што се препознаваат на банкети, во театар, на улица, па дури и во Собрание.
Милан и Бранко, синовите на Ѓуро Јаношевиќ, најпознатиот моден кројач и трговец во Србија, по повод прославата на 40 години од постоењето на компанијата, во 1929 година, организирале невидена акција во својата продавница, пишува Глас јавности.
За време на прославата, која траеше 40 работни дена, целата стока се продаваше со попуст од 40%, на секој поголем купувач му беа дадени по 40 динари, на секој 40-ти муштерија беше награден со шише вино, вратоврска или свилени ракавици, а беа доделени 40 вредни награди.
Поделени беа: бунди, капути, свилени марами, сребрени комплети и сл., на најголемите клиенти кои купувале во готово, сето тоа со 40 банкети организирани на крајот од секој работен ден во текот на кампањата.
Фото: Илустрација
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата