logo
logo
logo

Зошто Wi-Fi НИКОГАШ НЕ РАБОТИ во европските возови?

Vecer | 04.08.2025

Зошто Wi-Fi НИКОГАШ НЕ РАБОТИ во европските возови?

Перформансите и квалитетот на бесплатниот интернет (Wi-Fi) во европските возови се многу лоши, а една од главните причини за ова се техничките проблеми, односно брзото движење ја менува фреквенцијата на сигналот.

Лук Кихо, индустриски аналитичар во фирмата за технички податоци Ookla, изјави за Politiko со седиште во Брисел дека големата брзина на возот предвидливо им отежнува на Wi-Fi антените на возот - или паметните телефони - да одржуваат стабилна врска помеѓу променливите мобилни далноводи.

„Ако возот патува со 200 километри на час, уредот би можел да помине преку мобилна станица на секои 45 или 60 секунди, што е брза промена. Ова претставува технички предизвик наречен Доплеров ефект. Ова се случува кога брзото движење ја менува фреквенцијата на сигналот - како промена на тонот на сирената, што може да влијае на одржувањето на стабилна врска.“

Во француските возови на SNCF, патниците кои се регистрираат за Wi-Fi добиваат предупредување дека поради недостаток на покриеност и брзина, квалитетот на Wi-Fi мрежата може да се разликува од оној на дом или стан, и се препорачува да не гледаат видеа преку интернет бидејќи тоа придонесува за ограничување на интернет сообраќајот.

Се додава дека лошиот Wi-Fi во возовите не е само прашање на брзина или број на далноводи, бидејќи многу кабини не се дизајнирани да пропуштаат радиофреквенции.

„Многу возови историски користеле прозорци со метализирани или ниско-e стаклени премази кои по природа не ги пропагираат сигналите“, рече Кихо.

Таквиот распоред ја прави кабината слична на еден вид Фарадеев кафез - електромагнетен штит што ги блокира безжичните сигнали, слично на она што предизвикува вашиот телефон да ги прекине повиците во лифт или да спречи излегување на микробрановото зрачење.

Минатата година, белгиската железничка компанија SNCB се откажа од инсталацијата на Wi-Fi во своите возови поради „високи трошоци за имплементација и покриеност на телекомуникациските оператори и одлучи да ја префрли одговорноста на телекомуникациските компании, додека инвестираше во „отстранување на облогата“ на стаклото што расте со мобилните сигнали.

„Затоа, телекомуникациските оператори треба да го подобрат квалитетот на сигналот и покриеноста во близина на железничката инфраструктура“, рече портпаролот на компанијата.

Исто така, додава порталот, физиката на радиофреквенциите е добро воспоставена - опсегот што обично се користи за 5G во Европа не е добар за пробивање низ дрвја и зеленило, кои често ги обрабуваат железничките пруги, што го отежнува директното достигнување до кабините или корисниците на телефони, за разлика од 4G, каде што пониските фреквенции што обично се користат не можат да пренесуваат толку многу податоци, но патуваат подалеку и подобро се справуваат со пречките.

„Во нашите податоци секое лето гледаме значително намалување на перформансите на мобилната мрежа во области со густо зеленило“, вели Кихо.

Швајцарија е убедливо лидер, со вградени брзини на Wi-Fi кои се речиси 30 пати побрзи од оние во Австрија и Холандија, и беше единствената земја во примерокот на Оокла што ја надмина просечната брзина на преземање од 25 мегабити во секунда, што е минимална основа за сигурно користење на интернет.

Некои железнички оператори сега буквално се свртуваат кон сателитски провајдери за да ги пополнат празнините во покриеноста по железничките рути, при што Чешките железници експериментираат со мрежата Starlink на Елон Маск, додека француската SNCF наводно ги разгледува и американските Constellation и нивниот француско-британски ривал, Eutelsat.

Иако сателитската поврзаност добро функционира кога станува збор за воздушниот сообраќај, вели Кихо, таа можеби не е „најдоброто решение“, туку додаток на целокупниот микс на поврзаност.

„Толку многу внимание се посветува на доведување на сигналот до возот, што заборавија да го донесат сигналот околу возот“, рече тој.

Тој објаснува дека опремата и стандардите за Wi-Fi играат голема улога во тоа колку е добра всушност една врска, наведувајќи ја Полска како пример каде што возовите сè уште користат Wi-Fi 4, стандард од 2009 година кој нуди многу помал пропусен опсег и многу помали брзини од поновите генерации.

„И ако размислувате да го користите хотспот-спотот на вашиот телефон само за да избегнете нестабилна Wi-Fi врска - размислете повторно. Ако секој емитува свои Wi-Fi мрежи, тука има огромен предизвик за пречки“, предупреди Кихо.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk