Пеколните температури не само што ги уништуваат гумите и акумулаторите – вашиот ДПФ филтер би можел да стане следната жртва на летната жега. Експертите предупредуваат дека комбинацијата од екстремни температури и градско возење создава совршена бура за еден од најскапите дефекти на дизел возилата.
Во екстремна топлина, дизел моторите работат на границата на нивните можности. Високите надворешни температури предизвикуваат моторот да се загрее уште повеќе, а ДПФ филтерот – кој веќе работи на температури до 600 степени Целзиусови – станува под уште поголем притисок. Проблемот се јавува кога овој преоптоварен филтер ќе се соочи со градски услови за возење.
Кога надвор е над 35 степени и возите кратки растојанија низ градот, ДПФ филтерот не може да го изврши процесот на регенерација – автоматското согорување на саѓите што се насобрале во него. Резултатот е затнат филтер што може скапо да ве чини.
Најчестите симптоми на проблем со ДПФ филтерот за време на топло време вклучуваат вклучена сијаличка на моторот, забележителен пад на моќноста на автомобилот, зголемена потрошувачка на гориво и непријатен мирис од издувната цевка. Доколку забележите некој од овие знаци, не чекајте – секој ден доцнење ја прави поправката поскапа.
Како да го заштитите вашиот ДПФ филтер од летната топлина
Клучот е во возењето по автопат – поминувајте 20-30 минути на отворен пат со брзина над 80 км/ч барем еднаш неделно. Ова „длабоко“ работење му овозможува на филтерот да ја достигне потребната температура за регенерација и да се исчисти од насобраните саѓи.
Експертите за сервис препорачуваат употреба на адитиви за чистење со ДПФ во текот на топлите месеци. Овие адитиви, кои се додаваат во резервоарот, го помагаат процесот на регенерација и можат да го продолжат животниот век на филтерот. Сепак, никогаш не користете го адитивот ако филтерот е веќе целосно затнат.
Редовно проверувајте го нивото на моторното масло – се троши побрзо во топло време, а недостатокот на масло може дополнително да го оштети ДПФ филтерот. Исто така, избегнувајте чести кратки градски возења кога температурите се екстремни.
Спасување на ДПФ филтерот во топлината – совети што ги кријат сервисите
Многу сервисни центри нема да ви кажат дека присилната регенерација може да го реши проблемот со затнат филтер, дури и кога ситуацијата е сериозна. Овој процес, кој трае околу 30 минути, го принудува филтерот да се загрее до максимална температура и да ги согори саѓите.
Сепак, присилната регенерација не е секогаш можна. Ако филтерот е затнат повеќе од 80%, единствената опција е отстранување и професионално чистење, што чини значително помалку од купување нов.
Исто така, никогаш не го вадете ДПФ филтерот целосно. Освен што ќе имате проблем при техничкиот преглед, вашиот автомобил ќе троши и повеќе гориво, а моторот ќе се истроши побрзо без потребната заштита.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата