Ученик бил казнет, исфрлен од часот, откако наставникот го прекорил затоа што тврдел дека има само „два пола“ (машки и женски). Но, овој 17-годишник тајно го снимил својот наставник на телефон што му зборува за неговата изјава, а потоа го објавил клипот на интернет, објави лондонскиот Дејли Мејл.
Видеото од настанот беше споделено на меѓународно ниво, што предизвика дебата за слободата на говорот и правата на трансродовите (оние кои сами го смениле својот пол) - уште веднаш ова видео на YouTube беше споделено повеќе од 9.000 пати.
Водечкиот синдикат на наставници застана во одбрана на 56-годишниот учител и сугерираше дека детето „бара неволја“. Синоќа Советот на Абердиншир рече дека видеото не го прикажува целосниот контекст на инцидентот и инсистираше на тоа дека целта на училиштето е „да поддржи поправедна и инклузивна средина за сите“.
Триминутното видео покажува како наставникот му објаснува на детето зошто од него било побарано да го напушти часот во средното училиште во Абердин-шир, откако тинејџерот тврдел дека има само два пола.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=SeCxZXfuymg[/embed]
Наставникот му кажува на ученикот: „Имаш право на свое мислење“, на што тинејџерот одговара: „Ако имам, тогаш зошто ме избрка од часот? Тоа не е многу инклузивно.'
Тогаш наставникот одговара: „Не, извинете, тоа што го кажувавте не е многу инклузивно. Ова е инклузивно училиште.
Наставникот потоа вели дека има повеќе од еден пол „со закон“, и дека со тврдењето дека има само два рода, ученикот не бил „инклузивен“.
Членот на персоналот продолжува: „Јасно ви беше дадена можност да не го следите тоа. Вие избравте да го направите тоа.'
Во овој момент, ученикот му вели: 'Мислам дека е глупо да имаш нешто друго освен два пола, господине.'
Наставникот потоа го поттикнува: ‚Можете ли да го задржите тоа мислење во вашата куќа? Не во ова училиште.'
Детето го прашува наставникот зошто на персоналот му е дозволено да изрази мислење, додека на ученикот очигледно му е забрането да го прави тоа.
Потоа наставникот вели: „Не го изнесувам моето мислење. Изјавувам каква е политиката на националниот училишен орган.'
Детето му вели дека ова „не е воопшто научно“, додека наставникот му вели „не е секоја политика научна“.
Тинејџерот одговара дека не мора да биде исфрлен од часот, што му потрошило 30 минути од времето, а наставникот му вели „да поднесе официјална жалба“.
Ученикот му вели: „Едноставно реков дека има два пола – машки и женски. Сè друго е лична идентификација.'
Наставникот му кажува на детето дека кажал точка што е „спротивна на политиката“ и тврди дека ученикот „правел лоши избори“.
Во овој момент, тинејџерот го изразува својот гнев што наставникот му го потрошил времето, на што наставникот одговара: „Не ми е дозволено да ти кажам колку од моето време си потрошил“.
Се подразбира дека тинејџерот е дисциплински казнет поради споделување на видеото на интернет без согласност на анставникот - но советот на училиштето одби да каже дали момчето било суспендирано.
Семејството на момчето и наставникот одбија да коментираат. Виралниот видео клип – објавен минатиот петок – генерира илјадници „споделувања“ на платформите на социјалните медиуми, при што многу од оние кои коментираат тврдејќи дека тинејџерот бил лошо третиран.
Во САД, еден корисник на YouTube направи филм во кој искуството на детето беше споредено со класичниот роман на Џорџ Орвел 1984 година, за тоталитарното перење на мозокот.
На Mumsnet, еден корисник рече: „Да бев родител со дете во ова училиште, сега ќе разговарав на телефон со управителите на училиштата“.
Но, друг соработник на Mumsnet коментира: „Ако наставникот отворено се согласи со него, тој веројатно ќе биде отпуштен. Тие се во тешка позиција“.
Шејмус Серсон, генерален секретар на Здружението на шкотските средношколци, рече дека нема никакво сознание за случајот, но додаде: „Ова звучи како млад човек кој бара проблеми“.
Локалната власт укажа на законската должност за јавниот сектор да има „должно внимание“ на одредени „заштитени карактеристики“ – вклучително возраст, пол и „промена на пол“.
Портпаролот на Советот на Абердиншир рече: „Како дел од нашата должност за еднаквост во јавниот сектор имаме за цел: да ја елиминираме дискриминацијата, вознемирувањето и виктимизацијата; унапредување на еднаквоста на можностите меѓу оние кои имаат заштитени карактеристики и оние кои немаат; и негуваат добри односи меѓу оние кои имаат заштитени карактеристики и оние кои немаат.
„Важно е да се разбере контекстот на кој било видео клип направен без согласност на лице од снимката. Во нашите училишта, негувањето добри односи меѓу различни групи може да биде вистински предизвик, но нашата цел е да поддржиме поправедна и инклузивна средина за сите.'
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата