Ситуацијата е толку лоша што руската автомобилска индустрија може да побара државна помош за да опстане.
Продажбата на нови автомобили во Русија драстично опаѓа. Според Асоцијацијата на европски претпријатија (AEB), продажбата во март 2025 година паднала за неверојатни 45% во споредба со истиот месец минатата година, со само 83.000 продадени возила во земјата минатиот месец.
Вкупните продажби во првиот квартал паднаа за 26% на 254.000 единици.
Според АЕБ, лоби група за странски инвеститори во Русија, ова е трет најлош пад на продажбата во земјата во последната деценија. Продажбата падна за 59% во март 2022 година, еден месец по руската инвазија на Украина, и за 36% на почетокот на 2015 година за време на финансиската криза.
Овој пат, сепак, ситуацијата изгледа уште посериозна.
Алексеј Калицев, претседател на Комитетот на производители на автомобили во рамките на АЕБ, рече:
„Продолжувањето на сегашниот тренд може да доведе до криза во индустријата, што ќе бара итна поддршка од државата“.
Калицев наведува дека купувачите верувале дека „некои претходно повлечени компании ќе се вратат на рускиот пазар“, што не се случило, што „само го зголемува обемот на задоцнета побарувачка, што може да доведе до раст во иднина“.
Сепак, индустријата нема да може да опстане доколку трендот продолжи.
Многу од светските производители на автомобили го напуштија рускиот пазар или ги прекинаа своите активности откако земјата ја нападна Украина.
Форд, БМВ, Ламборџини, Тојота, Мерцедес-Бенц и други презедоа различни мерки за да се дистанцираат од Русија, од плаќање на работниците да ги напуштат своите компании, до продажба на имот, до запирање на производството.
Санкциите против Русија дополнително ја погодија домашната автомобилска индустрија, создавајќи уште поголем финансиски притисок врз локалните автомобилски компании.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата