logo
logo
logo

Поставија цел која тешко другите ќе ја следат: СИТЕ НОВИ ВОЗИЛА ДА СЕ ЕЛЕКТРИЧНИ ДО 2035

Vecer | 01.05.2025

Поставија цел која тешко другите ќе ја следат: СИТЕ НОВИ ВОЗИЛА ДА СЕ ЕЛЕКТРИЧНИ ДО 2035

Министерството за транспорт на Народна Република Кина, заедно со девет владини оддели, објави амбициозен план кој предвидува електричните возила да станат доминантен избор за купување нови автомобили до 2035 година.

Според најновото циркуларно писмо, Кина ќе ја забрза зелената транзиција во транспортниот сектор преку промоција на возила на алтернативно гориво, еколошки бродови и авиони и воведување решенија со ниска емисија на јаглерод во областа на поштенската и експресната достава.

Кинеските власти ја нагласуваат својата решеност да спроведат широка употреба на еколошки тешки камиони и да воспостават ефикасен систем за снабдување со зелено гориво за транспортниот сектор. Оваа стратегија претставува еден од најамбициозните планови за декарбонизација на транспортот во светот.

За да се финансира оваа масовна трансформација, земјата планира да ја зголеми финансиската помош преку различни механизми, вклучувајќи специјални обврзници на локалната самоуправа, зелени заеми и издавање зелени обврзници.

Интеграција на транспортните и енергетските системи како приоритет

Кина објави сеопфатен план за трансформација на својот транспортен сектор, со цел да се воспостави современ енергетски систем базиран на чисти и нискојаглеродни извори до 2035 година. Оваа стратегија претставува клучен чекор кон подлабока интеграција на транспортната и енергетската инфраструктура и е дел од пошироката политика на Кина за постигнување јаглеродна неутралност.

Посебен фокус е ставен на развојот и употребата на чиста енергија долж клучната транспортна инфраструктура - вклучувајќи железници, автопати и морски пристаништа, што ќе овозможи создавање интегрирани енергетски транспортни коридори.

На среден рок, до 2027 година, се планира формирање на координиран механизам за развој меѓу секторите. Се очекува електричната енергија да сочинува најмалку 10 проценти од финалната потрошувачка во транспортот, додека инсталираниот капацитет за производство на нефосилна енергија, заедно со клучната транспортна инфраструктура, ќе надмине пет милиони киловати.

Министерството за транспорт, заедно со други владини тела, веќе подготвува детални акциони планови, пилот-проекти и системи за евалуација на перформансите. Експертите истакнуваат дека овој пристап би можел значително да ја забрза енергетската транзиција на Кина, која во моментов е најголемиот емитер на јаглерод диоксид во светот.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk