Советскиот сон на модерниот автомобил: Подемот и падот на Лада Самара СССР сакаше да ја освои Европа со овој модел – резултатот беше фијаско Во текот на 1980-тите, Советскиот Сојуз сонуваше да го освои светскиот автомобилски пазар.
Лада, позната по едноставните и издржливи модели како 2101 (базиран на Fiat 124), веќе доминираше во Источниот блок и делови од Западот. Сепак, тие автомобили користеа застарена технологија од 1960-тите и не можеа да се натпреваруваат со современите западни конкуренти.
На Лада и требаше нов адут – и така се роди Лада Самара.
Раѓањето на современиот советски автомобил Лада Самара (ВАЗ-2108) беше претставена кон крајот на 1984 година како прв советски автомобил со погон на предните тркала и попречно монтиран мотор.
За разлика од старите модели со погон на задните тркала, Самара донесе свеж, кутии дизајн со аеродинамични линии.
Натпреварувајте се со популарните европски модели на хечбек, како што се Голф, Форд Ескорт, Пежо 205.
Советите дури го најмија Порше како консултант – германските инженери помогнаа да се подобри аеродинамиката и да се намали бучавата, иако моторот сè уште беше советски дизајн.
Авантура на Запад Од 1987 година, Самара почна да ги освојува западните пазари - Велика Британија, Франција, Германија и други земји.
Советскиот сон на модерниот автомобил: Подемот и падот на Lada Samara AvtoVAZ Неговата најголема предност беше ниската цена: чинеше половина од сличните европски автомобили. Сепак, и покрај поволната цена, не успеа да ги придобие западните купувачи.
Зошто Самара не успеа?
Иако Самара имаше голем потенцијал, нејзиниот неуспех на Запад беше резултат на неколку клучни проблеми: слаб квалитет - клиентите се жалеа на непрецизни менувачи, бучни мотори и неудобни седишта, додека честите дефекти дополнително ја нарушија нејзината репутација.
Проблеми со корозија - рѓата се појави брзо, а финишот беше далеку под стандардите на западните автомобили.
Лоша динамика на возење - иако изгледаше модерно, Samara имаше лошо управување, премногу тврда суспензија и обезбеди незадоволително искуство во возењето.
Застарена технологија – моторите беа неефикасни и бучни, а безбедносните стандарди не ги исполнуваа европските норми.
Негативен имиџ на брендот - Лада веќе имаше репутација на евтин, но несигурен автомобил, што ја отежна продажбата на Samara на западните купувачи кои бараа сигурност и престиж.
Култен статус и покрај сè Иако не успеа на Запад, Самара стана огромен хит во СССР и Источна Европа, вклучувајќи ја и Југославија.
Советскиот сон на модерниот автомобил: Подемот и падот на Lada Samara AvtoVAZ Беше достапен, лесен за поправка и нудеше модерен изглед во споредба со постарите модели на Лада.
Вљубениците во релито го сакаа поради неговата едноставност и робусност, па дури и денес има свои обожаватели меѓу колекционерите.
Самара можеби не беше советски голф, но остави неизбришлива трага во автомобилската историја.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата