Тоа што ПепсиКо ја губи „војната со газирани пијалоци“ против Кока-Кола не е вест, но сега се соочува со дополнителен удар бидејќи падна на третото место зад Др. Пепер.
Затоа моќниот инвеститор активист Елиот Менаџмент објави дека купил удел од 4 милијарди долари во ПепсиКо и се стреми фундаментално да го трансформира бизнисот.
Во писмо до одборот на директори на ПепсиКо, Елиот рече дека компанијата е на „критична раскрсница“ и има обврска да ги подобри своите финансиски резултати и да ја врати својата лидерска позиција во индустријата.
ПепсиКо одговори дека е отворена за соработка со акционерите и дека ги цени конструктивните предлози, објавува CNN.
Компанијата, која поседува брендови како што се Лејс, Доритос, Читос, Гаторејд, Пепси, Маунтин Дју и Квејкер, е во опаѓачка спирала во последните години - акциите паднаа за 15 проценти само во изминатата година.
Притисокот врз PepsiCo доаѓа во време кога прехранбената индустрија се соочува со инфлација, клиентите се префрлаат на поевтини брендови, ширењето на лекови GLP-1 кои влијаат на апетитот и владините барања за отстранување на вештачките ароми и адитиви.
Во 2024 година, д-р Пепер го престигна Pepsi и го зазеде второто место на пазарот на газирани пијалоци, благодарение на големите маркетиншки инвестиции во колеџ фудбал и иновативните вкусови како јагода и крем. Елиот вели дека загубите на PepsiCo се „самонанесени“ и дека компанијата има премногу различни брендови.
Дури и секторот за грицки, кој со години беше двигател на растот преку дивизијата Frito-Lay, повеќе не ги дава очекуваните резултати, клиентите купуваат помалку чипс и крекери поради повисоките цени.
Елиот предлага рефраншиза на мрежа на независни флаширачки компании, по примерот на Coca-Cola, како и продажба на одредени брендови на храна и пијалоци. Инвеститорот е познат по долгорочни стратегии, а не по краткорочни кампањи.
Аналитичарите истакнуваат дека компаниите за храна и домаќинство се сè почеста цел на активистите бидејќи е тешко да се следат промените во навиките на потрошувачите.
Индустријата реагира со бран спојувања и аквизиции, при што „Крафт Хајнц“ објави поделба на две компании, „Фереро“ ја купи „ВК Келог Ко“ за 3,1 милијарди долари, додека „Марс“ објави преземање на „Келан“ за речиси 30 милијарди долари минатата година.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата