logo
logo
logo

BYD носи ЦЕНОВНА ВОЈНА во Европа во сегментот на мали електрични возила

Vecer | 14.06.2025

BYD носи ЦЕНОВНА ВОЈНА во Европа во сегментот на мали електрични возила

BYD го лансираше своето најевтино и најмало електрично возило во Велика Британија, носејќи ја борбата на кинеските производители на автомобили за ценовна победа во сегментот на компактни автомобили во Европа.

„Долфин Сурф“, со почетна цена од 18.650 фунти, е еквивалент на популарниот хечбек „Сигул“ на BYD. Тој модел се нуди за помалку од една третина од цената во Велика Британија - под 6.000 фунти - во Кина, по неодамнешната рунда намалувања на цените поради ценовната војна на најголемиот пазар на автомобили во светот.

„Компактните автомобили се следната граница на електрификацијата во Европа“, изјави извршната потпретседателка на BYD, Стела Ли, на неодамнешното претставување во Рим, истакнувајќи дека електричната транзиција е побавна за малите автомобили отколку за поголемите возила, објави „Фајненшл тајмс“.

BYD го објави својот влез на јапонскиот пазар на мали автомобили минатиот месец, со планови да лансира ефтин kei автомобил на батерии следната година. Коцкастиот мини автомобил би бил поевтин од компактниот Долфин, кој во Јапонија се продава за 2,9 милиони јени (20.700 долари).

Дури и пред европското деби на Dolphin Surf неколку недели претходно, конкурентските понуди на компактни електрични возила, од Renault 5, Citroën ë-C3 до Dacia Spring, веќе се појавија на пазарите со слични или пониски цени.

Кинеските брендови усвоија стратегија за одредување цени во Европа која е повоздржана отколку на домашниот пазар, особено откако Брисел воведе повисоки царини за увоз на електрични возила произведени во Кина од минатата година.

Сепак, експанзијата на BYD во сите сегменти на автомобили во Европа ќе го забрза нејзиниот раст во странство. Пазарниот удел на BYD и другите кинески брендови во Велика Британија и на континентот се зголеми од 2,9 проценти во првиот квартал од 2024 година на 4,8 проценти во првите четири месеци од 2025 година, наведува „Шмит Аутомотив Рисрч“.

Велика Британија, која не воведе повеќе царини за кинески електрични возила, сега сочинува речиси една третина од сите модели со кинески брендови што влегуваат во Западна Европа.

Според британскиот онлајн пазар „Ауто Трејдер“, залихите на кинески електрични возила за продажба помеѓу јануари и април се зголемиле десеткратно во однос на истиот период минатата година, со повеќе од 3.300 автомобили за продажба. Тоа претставуваше речиси 3 проценти од залихите на нови автомобили за продажба на пазарот, во споредба со 0,2 проценти една година претходно.

Аналитичарите велат дека има повеќе простор цените на помалите електрични автомобили да паднат, бидејќи западните производители на автомобили користат поевтини литиум-железо-фосфатни батерии за да се натпреваруваат со кинеските конкуренти, кои го зголемуваат локалното производство во Европа за да избегнат царини.

„Рено“ и „Фолксваген“ користат кинеска инженерска експертиза, како и компоненти произведени во Кина, за да го забрзаат развојот на возилата и да ги намалат трошоците за компактни електрични возила што треба да се лансираат следната година.

„Откако ќе почнат да се појавуваат на пазарот, ќе видиме дефлација на цените“, рече автомобилскиот аналитичар Матијас Шмит.

Цао Ли, виш потпретседател на кинескиот производител на автомобили „Липмотор“, поддржан од „Стелантис“, изјави за новинарите дека конвергенцијата на цените на електричните и бензинските возила е широк тренд на европскиот пазар.

Некои шефови на кинески автомобилски компании стравуваат дека жестоката ценовна војна на нивниот домашен пазар би можела да се прошири и во Европа. Сепак, растечките трговски тензии меѓу Кина и ЕУ се сметаат за промена на ценовната динамика во Европа.

Пекинг и неговите производители на автомобили понудија да воведат систем на доброволна контрола на цените како замена за царините на ЕУ, но останува нејасно дали Брисел ќе го прифати овој пристап кон минималната цена.

Но, дури и ако намалувањата на цените во Европа се поограничени, аналитичарите велат дека потрошувачите веројатно ќе бидат привлечени од понудата на Кина поради високиот квалитет.

Извор: Seebiz.eu/Фајненшл тајмс

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk