Во кинескиот град Сиан, од каде што тргнуваат возови со стока за Дуизбург, Прага и Будимпешта, четврток и недела се деновите од секоја недела кога нема поаѓања и пристигнувања на „свилената железница“.
Барем така е со системот „China Railway Express“ што ги поврзува Кина и Европа.
Исто како што беа презентирани резултатите и потпишани новите договори во рамките на овој систем на „Вториот форум за соработка меѓу железницата и Кина“ во Сиан минатата недела, започна со работа нова редовна линија со Германија од друг кинески град, Џенгжу.
Товарниот воз што симболично тргна на денот на Форумот, 18 ноември, ќе вози без запирање до Хамбург и треба да пристигне таму на 30 ноември.
Сега тоа ќе биде редовна линија, а возниот ред вели дека патувањето трае 283 часа. Кинеските медиуми известуваат дека носи машини и електронски производи и облека.
Меѓу најважните резултати од Форумот се Извештајот за развојот на CR Express, кој го подготви Канцеларијата на водечката група за промоција на иницијативата „Појас и пат“, објавувањето на возниот ред за возови меѓу Кина и Европа со седум нови рути, вклучувајќи ја линијата Женгжу-Хамбург, потпишувањето на договор за кредитен фонд од околу 3,6 милијарди евра, како и меѓувладин договор за развој на системот CR Express.

Постојан раст
Системот за железнички товарен транспорт CR Express поврзува седум градови во Европа со девет градови во Кина со редовни линии. Покрај веќе споменатите Будимпешта, Прага, Дуизбург и Хамбург, постојат и три полски градови: Варшава, Познањ и Лоѓ.
Во Извештајот за развој се наведува дека до крајот на октомври оваа година имало вкупно 118.600 поаѓања.
Станува збор за двонасочен сообраќај меѓу Кина и Европа во кој се транспортирани 11,7 милиони TEU товар (контејнери со пропишана големина).
Во 26 европски земји и 232 градови во Европа, според податоците од Извештајот, стоката транспортирана од Кина со железнички товар во системот CR Express завршила.
Иако во Извештајот не е наведено кога е изброен сообраќајот на овие товарни возови, официјално беше потврдено дека 2011 година, кога првиот воз од Чонгкинг тргнал кон Дуизбург, се смета за почетна година во статистиката.
Објаснувањето од кинеските претставници беше дека железничкиот сообраќај со товар се стабилизирал од спорадичен, а бројот на возови значително се зголемува, по посетата на кинескиот претседател на Германија во март 2014 година.
Потоа Си Џинпинг бил на железничката станица во Дуизбург и чекал да пристигне товарен воз од Чонгкинг.
Со 308 патувања направени во 2014 година, бројот во следната година се зголемува на 815, каде што 550 возови патувале од Кина до Европа, а 265 возови до Кина. До 2018 година, CR Express го дуплирал бројот на сообраќај на товарни возови.
Податоците од Извештајот покажуваат дека во 2024 година имало вкупно 19.392 заминувања и пристигнувања, од кои 10.546 во Европа и 8.846 во Кина.
Се очекува дека 2025 година ќе ја надмине претходната година, не по бројноста карактеристична за претходните години, но растот ќе продолжи.

Најважните земји
„Земји како Белорусија, Германија, Казахстан, Монголија, Полска, Русија, Унгарија, Бугарија, Белгија, Холандија, Романија, Словачка, Шпанија, Азербејџан, Грузија и Турција продолжуваат да бидат длабоко вклучени во функционирањето на CR Express“, се вели во извештајот.
Важни градови-јазли на CR Express се Алмати (Казахстан), Москва (Русија), Минск (Белорусија), Малашевице и Лоѓ (Полска), Дуизбург и Хамбург (Германија).
На едно место, во извештајот се споменува српскиот град Инџија, каде што, како што се вели, е изграден дистрибутивен центар што „во голема мера го подобрува капацитетот на линијата CR Express за собирање и дистрибуција на стока во Западна, Централна и Источна Европа“.
„Благодарение на CR Express, железничкото пристаниште Дуизбург во Германија привлече повеќе од 100 логистички компании, што создаде повеќе од 20.000 нови работни места“, се вели во извештајот.
Мадрид, шпанскиот град, ја зајакна својата позиција како најголем центар во Европа за дистрибуција на мали производи откако функционира системот CR Express, се истакнува во Извештајот. Пишува дека клиентите низ цела Европа и Африка се снабдуваат од него.
Полнењето контејнери е 100 проценти во последните години, податоците се од Извештајот.
Во извештајот се наведува дека Кинеските железници го зголемиле максималниот број вагони по воз CR Express на 55, а тонажата на 3.000 тони, што го зголемило транспортниот капацитет за 10 проценти.
Кинескиот систем за сателитска навигација BeiDou бил користен за следење на возовите CR Express.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата