logo
logo
logo

„ЈАЈЦЕТО НА ТРКАЛА“ ШТО ГО СПАСИ BMW: Неверојатната приказна за Isetta (ФОТО)

Vecer | 02.06.2025

„ЈАЈЦЕТО НА ТРКАЛА“ ШТО ГО СПАСИ BMW: Неверојатната приказна за Isetta (ФОТО)

Како мал автомобил во облик на јајце стана симбол на германското економско чудо - 70 години од BMW Isetta.

Со своите карактеристики, BMW Isetta означи нова ера на индивидуално возење за германската нација.

Во тоа време, на еден германски работник му беа потребни само шест месеци работа за да си дозволи Isetta - најмалиот автомобил што BMW некогаш го произвел.

На почетокот беше крајот! Со падот на нацистичкиот режим, целата индустрија на Третиот рајх беше уништена.

Меѓутоа, ако ја уништија каросеријата, не го уништија и духот. Уште со влегувањето на американските трупи во пролетта 1945 година во дел од територијата што подоцна ќе стане Западна Германија, BMW во Минхен имаше планови да го рестартира производството на автомобили.

Проблемот беше што пред војната производството се наоѓаше во Ајзенах, додека фабриките во Минхен беа резервирани за мотоцикли и авионски мотори.

Бидејќи Ајзенах остана во советската зона, BMW беше принуден да започне одново.

Во јуни 1948 година, поранешниот Рајх конечно беше поделен на две Германии. Со доаѓањето на Конрад Аденауер во 1949 година, започна економската реформа, од која се случи таканареченото германско економско чудо.

Потоа БМВ успева да собере 5 милиони марки за да го рестартира производството на мотоцикли, што беше основа за враќање во автомобилскиот сектор.

Веќе во 1951 година, со презентацијата на моделот БМВ 501, елегантен седан познат како „барокен ангел“, компанијата се врати на пазарот - но цената од 15.150 марки беше надвор од дофатот на просечниот работник, кој заработуваше само 350 германски марки месечно.

Пазарот созреваше, луѓето сонуваа за покрив над главата на четири тркала, а БМВ имаше само мотоцикли и прескапи седани.

Во тој момент, спасот доаѓа од Италија. На саемот во Торино во 1954 година, беше прикажана Изета - минијатурен автомобил со необичен изглед, со врати на предниот дел од возилото, кои се отвораат напред.

Практично беше мотоцикл со каросерија - и огромен пазарен потенцијал.

Швајцарецот Ц. А. Дреновац веднаш гледа можност и ја испраќа веста во Минхен. БМВ наскоро купува лиценца од италијанската компанија Iso, како и алатка за производство на каросерија - и започнува со персонализирање на моделот.

БМВ Изета доби четиритактен мотор од мотоциклот БМВ R25/2 со 12 КС и менувач со четири брзини.

Достигна 80 км/ч за цели 40 секунди, но можеше да надмине искачување од 32%. Во промотивно возење, таа помина 967 км низ Алпите без пауза, со просечна брзина од 45 км/ч.

Цената беше клучен адут - чинеше само 2.580 марки. Осигурувањето чинеше 95 германски марки годишно, а данокот само 44 германски марки.

БМВ дури се фалеше во своите реклами дека дакелот се оданочува повеќе од Изета!

За споредба, тогаш Фолксваген Буба чинеше речиси 4.000 марки.

Изета беше идеална за градот - долга 2,3 метри, широка 1,38 метри, со две удобни седишта и големи прозорци од плексиглас.

Врати пред врата, растојание од 70 см до седиштето - вистинска мала револуција.

До крајот на 1955 година, беа произведени 10.000 единици, а следната година беше воведена верзија со 300 кубни сантиметри и 13 КС.

Изета Експорт со подобри браници и странични лизгачки прозорци се појави во 1956 година.

Потоа следеше успешна продажба во САД каде што беа испорачани 12.787 примероци, па дури и познати личности како Елвис и Кери Грант имаа своја Изета.

Во текот на седум години производство, беа произведени 161.728 примероци.

БМВ го прекина производството во 1962 година, но Изета засекогаш остана симбол на германското економско чудо - доказ дека дури и најмалиот автомобил може да има големо влијание.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk