После долгото планирање конечно започна изградбата на најдолгиот подводен тунел.

Спуштајќи се до 40 метри под Балтичкото Море, тунелот Фемарнбелт ќе ги поврзе Данска и Германија, скратувајќи го времето на патување а ќе биде пуштен во 2029 година.

Тунелот, кој ќе биде долг 18 километри, е еден од најголемите инфраструктурни проекти во Европа, со градежен буџет од над седум милијарди евра.

За споредба, 50-километарскиот тунел што ги поврзува Англија и Франција, кој беше завршен во 1993 година, чинеше еквивалентно на 13 милијарди евра во денешна вредност. Иако е подолг од тунелот Фемарнбелт, тој е граден со здодевна машина, наместо со потопување на претходно изградени делови од тунелот.

Тој ќе се гради по должината на појасот Фемарн, теснец помеѓу германскиот остров Фемарн и данскиот остров Лоланд, и е дизајниран како алтернатива на сегашната фериботската услуга Родби и Путгарден, која носи милиони патници секоја година.

Преминот за кој сега се потребни 45 минути со траект, ќе бидат потребни само седум минути со воз или десет со автомобил, пренесува Телеграф.
Покрај придобивките за патничките возови и автомобилите, тунелот позитивно ќе влијае врз камионите и возовите што превезуваат стоки затоа што се создава копнена рута помеѓу Шведска и Централна Европа што ќе биде за 160 километри пократка од денес.
Ново пристаниште е во изградба во Родбихавн, Лоланд, а на почетокот на 2021 година ќе се гради фабрика со шест производни линии за составување на 89 масивни делови од бетон што ќе го сочинуваат тунелот.

Секој дел ќе биде долг 217 метри (приближно половина од должината на најголемиот брод во светот), широк 42 метри и  9 метри висок. Со тежина од 73 000 тони, тие ќе бидат тешки колку 13 000 слонови заедно.

Деловите ќе бидат поставени веднаш под морското дно, околу 40 метри под нивото на морето во најдлабоката точка и ќе бидат местени на лице место со кранови.

Во моментот, сообраќајот помеѓу Скандинавскиот полуостров и Германија преку Данска се одвива со траектот преку Фемарнбелт или подолга рута.