logo
logo
logo

Вечер Тема

ПРОПАДНАТ ЏИН: Конкуренцијата го „искина“ CNN за изборите, совршена бура ја опустоши нивната редакција, а планот за спас е опасно ризичен

Vecer | 23.11.2022

ПРОПАДНАТ ЏИН: Конкуренцијата го „искина“ CNN за изборите, совршена бура ја опустоши нивната редакција, а планот за спас е опасно ризичен

Кабелската телевизија Си-Ен-Ен (CNN) , првата која го воведе концептот на 24-часовно програмирање вести, се соочува со голема пресвртница и предизвик како да се опстане како центристички канал во политичко опкружување каде што, поради значителните поделби во американското општество, повеќето гледачите ја следат програмата што повеќе одговара на нивните идеолошки предрасуди.

Приходите, продажбата на реклами и заработката се намалени, додека трошоците се зголемени. Податоците за гледаност се поразителни - само 2,6 милиони гледачи ја следеле изборната ноќ на среднорочните избори во САД на Си-Ен-Ен, додека дури 7,4 милиони го гледале Fox News и 3,2 милиони гледачи на MSNBC. Пред само неколку избори, CNN беше неприкосновен крал на изборните ноќи.

Сите големи информативни канали изгубија гледачи откако поранешниот претседател Доналд Трамп ја напушти Белата куќа.

Менаџерите се свесни дека тоа беше единствен феномен, претседател кој со своите потези буквално секојдневно го привлекуваше вниманието на медиумите, а сега сите се соочени со прашањето како да се справат со претстојниот период на намалена гледаност, но за CNN ова прашање е особено изразено.

„Совршена бура“

Мрежата, која континуирано емитува вести 42 години, се најде во „совршена бура“ од проблеми: опаѓање на рејтингот, намалување на рекламите, низок морал на вработените, болни кратења на планот, пропаѓање на редакцијата и генералниот пад на главниот елемент на бизнис моделот - претплатите за кабелска телевизија.

Работите да бидат уште полоши, планираниот стриминг канал CNN Plus беше затворен оваа година по само еден месец во етер.

Амбициозната услуга доби поразителни критики од критичарите со мал интерес од потенцијалната публика - само околу десет илјади претплатници гледаа онлајн стриминг секој ден.

Телевизиската компанија која некогаш уживаше голема доверба на мнозинството гледачи денес има најголем јаз меѓу левичарските гледачи кои и веруваат и десните гледачи кои се убедени дека е пристрасна.

Губењето на десничарските гледачи започна дури и пред Трамп да дојде на власт - уште во 1990-тите, конзервативниот радио водител Раш Лимбо со потсмев го нарече Си-Ен-Ен како „Вести на Клинтон“ - но претседателствувањето на Трамп создаде силен левичарски впечаток меѓу гласачите на Трамп, кои претежно се префрлија на Фокс њуз или уште порадикални канали како ОАНН.

Новиот извршен директор на компанијата Крис Лихт минатиот месец го претстави својот план да го спаси каналот што паѓа - да го врати на своите корени.

Новиот CNN, како што го замислува Лихт, „првенствено ќе се бори за новинарство“ и ќе биде „повеќе од политика“.

Планот е да се направи повеќе како весник - вонредни вести спакувани со други животни и спортски теми за да ги задржи гледачите ангажирани дури и во деновите без големи вести.

„Треба да бидете интересни“

Коментарите и мислењата ќе останат, но нивниот тон ќе биде значително поинаков од претходно.

„Една од најголемите заблуди за мојата визија е дека сакам да бидам безбоен, дека сакам да бидам центрист“, изјави Лихт за „Фајненшл тајмс“.

„Тоа е глупаво. Мора да бидете интересни. Мора да имате предност. Во многу случаи треба да заземате страна. Понекогаш само укажувате на непријатни прашања. Но, во секој случај, не гледате на тоа низ призмата на десно и лево“.

За Дејвид Заслав, новиот шеф на конгломератот „Ворнер Брос Дискавери“, кој е сопственик на „Си-Ен-Ен“, финансиските резултати се споредни во однос на целта за обнова на брендот за кој верува дека е извалкан од левичарските наклонетости кои станаа само поизразени за време на мандатот на Трамп.

Стив Њухаус, најголемиот акционер на Ворнер и милијардерот Џон Мелоун, член на Одборот на директори на Ворнер, се согласуваат со него и ја поддржуваат визијата на Лихт за каналот.

Останува прашањето дали таков план може да постигне комерцијален успех.

Доколку CNN успее да се позиционира како канал кој прикажува вести без никаков спин, би можел да привлече повеќе гледачи, но и повеќе реклами.

Огласувачите претпочитаат понеутрални брендови на кои гледачите повеќе им веруваат - CNN веќе добива повеќе приходи од реклами по гледач од Fox News или MSNBC.

Од друга страна, редовните гледачи на кабелските вести се најполаризираната публика во САД - денес избираат Фокс или МСНБЦ, а порано гледале Си-Ен-Ен само кога имало големи настани, како изборна ноќ.

Последните избори покажаа дека таквиот пристап повеќе не вреди.

Дали CNN како средна струја без политички обоени мислења и коментари може да добие нова публика?

Лихт е убеден дека може.

„Има десетици милиони луѓе кои одлучија дека старите кабелски вести повеќе не се дел од нивниот живот, дека не вреди нивното слободно време“, рече Лихт.

„Замислувам дека ако успееме да добиеме, не знам, 250.000 на возраст меѓу 24 и 54 години што ве гледаат, тоа би изгледало како огромен успех."

Фото: Профи

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2024 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2024. Vecer.mk