Европската унија е се поблиску до одлуката за ограничување на цената на 60 долари за барел. Ограничувањето на цената на руската нафта, од страна на западните влади, треба да стапи на сила во понеделник, истиот ден кога Европската унија треба да воведе бојкот на поголемиот дел од руската нафта, пренесува АП.

Ограничувањето на цената на руската нафта, од страна на западните влади, треба да стапи на сила во понеделник, истиот ден кога Европската унија треба да воведе бојкот на поголемиот дел од руската нафта, пренесува АП.

Двојните мерки би можеле да имаат несигурен ефект врз цените на нафтата, бидејќи загриженоста за изгубената понуда поради бојкотите се натпреварува со стравувањата од помала побарувачка поради забавувањето на глобалната економија.

Американскиот министер за финансии Џенет Јелен предложи ограничување со другите сојузници од Групата 7 како начин да се ограничи заработката на Русија, а истовремено да се задржи руската нафта во глобалната економија.

Целта: да се оштетат финансиите на Москва со избегнување на ненадеен скок на цената на нафтата доколку руската нафта ненадејно биде отстранета од светскиот пазар.

Осигурителните компании и другите фирми кои се обврзани да снабдуваат нафта би можеле да работат со руска нафта само ако цената на нафтата е на или под лимитот. Повеќето осигурителни компании се лоцирани во ЕУ или ОК и може да се бара да учествуваат во ограничувањето.

Универзалното спроведување на забраната за осигурување, воведена од ЕУ и Обединетото Кралство во претходните рунди на санкции, може да одземе толку многу руска нафта од пазарот што цената на нафтата ќе се зголеми, западните економии ќе страдаат и Русија ќе забележи зголемен профит од секаква нафта што може да се испорача и покрај ембаргото.

Русија, вториот најголем производител на нафта во светот, веќе пренасочи голем дел од својата понуда во Индија, Кина и други азиски земји по намалени цени, откако беше избегнувана од западните купувачи дури и пред забраната на ЕУ.

Ограничувањето од 60 долари нема да има големо влијание врз руските финансии, рече Симон Таљапитра, експерт за енергетска политика во тинк-тенк во Брисел.

Тоа „речиси ќе остане незабележано“, рече тој, бидејќи ќе биде блиску до цената за која веќе се продава руската нафта.

– Ограничувањето може да се намали со текот на времето доколку сакаме да го зголемиме притисокот врз рускиот претседател Владимир Путин. Проблемот е што веќе поминавме многу месеци чекајќи мерка што ќе го намали профитот на Путин од нафтата – додава тој.

Украинскиот претседател Володимир Зеленски го пофали обидот на Полска за ограничување од 30 долари.

Робин Брукс, главен економист на Институтот за меѓународни финансии во Вашингтон, минатата недела твитна дека ограничувањето од 30 долари „ќе и ја даде на Русија финансиската криза што ја заслужува“.

Русија рече дека нема да го почитува лимитот и дека ќе ги запре испораките во земјите што го прават тоа.

Купувачите во Кина и Индија можеби нема да се согласат со ограничувањето, додека Русија или Кина би можеле да се обидат да формираат свои даватели на осигурување за да ги заменат оние што се забранети во САД, Велика Британија и Европа. Русија, исто така, би можела да продава нафта од книгите користејќи таканаречени танкери „темна флота“ со нејасна сопственост, како што направија Венецуела и Иран.

Подолгите растојанија вклучени во испораката на нафта во Азија значат дека е потребен до четири пати поголем капацитет на танкери – и не сите ќе земат руско осигурување.

– Мора да ја користите оваа темна флота, и таа не е неограничена. Иран и Венецуела го користат, доста ефективно, но може да се соочите со конкуренција со исти цели. Оваа игра на мачка и глушец е секогаш карактеристична за механизмите за санкции – изјави Марија Шагина, експерт за санкции во Меѓународниот институт за стратешки студии во Берлин.

Руските производители веројатно нема да можат да ја пренасочат целата своја нафта од Европа, претходно нивниот најголем клиент, а некои веројатно ќе бидат изгубени на глобалниот пазар – барем на почетокот.

Аналитичарите на „Комерцбанка“ велат дека ембаргото и ограничувањето на ЕУ заедно може да доведат до „забележително затегнување на пазарот на нафта на почетокот на 2023 година“. и очекуваат цената на меѓународната референтна марка Брент да се врати на 95 долари за барел во наредните недели. Во петокот Брент беше 86,89 долари.

Најголемото влијание на ембаргото на ЕУ може да дојде до понеделник, 5 февруари, кога ќе стапи на сила дополнителна европска забрана за рафинирани производи направени од нафта – како што е дизел горивото.

Европа сè уште има многу автомобили кои работат на дизел. Горивото исто така се користи за транспорт на камиони за да се добие широк опсег на стоки до потрошувачите и за управување со земјоделски машини, така што овие повисоки трошоци ќе се шират низ целата економија.