logo
logo
logo

Од денеска ЕУ воведе ОГРОМНА ПРОМЕНА за сите нови автомобили

Vecer | 06.07.2022

Од денеска ЕУ воведе ОГРОМНА ПРОМЕНА за сите нови автомобили

ОД ДЕНЕС сите нови видови возила кои влегуваат на пазарот на ЕУ мора да имаат голем број напредни системи за зголемување на безбедноста на патиштата, а за две години тоа ќе важи за сите нови возила во ЕУ.

Регулативата за општа безбедност на возилата, која беше донесена во ноември 2019 година, почнува да се применува од 6 јули 2022 година. За почеток, се однесува на новите видови возила кои се пласираат на пазарот на ЕУ, а од 6 јули 2024 година ќе важи за сите нови возила. Тоа значи дека производителите имаат рок од две години да ги приспособат постоечките типови возила на новите правила.

Се проценува дека до 2038 година на овој начин ќе бидат спасени над 25.000 животи

Регулативата воведува низа задолжителни безбедносни карактеристики кои ќе придонесат за намалување на бројот на жртви во сообраќајот на патиштата, имајќи предвид дека студиите покажуваат дека човечката грешка игра улога во 95 отсто од несреќите. Се очекува дека благодарение на нив до 2038 година би можело да се спасат повеќе од 25.000 животи и да се избегнат најмалку 140.000 сериозни повреди.

Комисијата најави дека летово ќе донесе технички правила за хомологација на целосно автономни возила, со што ЕУ ќе стане лидер во оваа област, што е и обврска предвидена со Регулативата за општа безбедност на возилата.

Сите нови автомобили мора да имаат интелигентен систем

Сите нови типови автомобили, комбиња, камиони и автобуси од денеска ќе мора да имаат интелигентен систем за помош за контрола на брзината, систем за откривање на рикверц со камера или сензори, систем за предупредување во случај на недостаток на внимание на возачот, уреди за снимање податоци, како и сигнал за итно запирање.

Автомобилите и комбињата мора да имаат дополнителни функции како што се системи за задржување лента и автоматско сопирање.

Автобусите и камионите мора да имаат технологии за подобро препознавање на потенцијалните слепи точки, предупредувања за спречување на судири со пешаци или велосипедисти и системи за следење на притисокот во гумите.

Врз основа на Општата регулатива за безбедност, Комисијата треба да усвои технички правила за автоматизирани и мрежни возила ова лето, со посебен акцент на автоматизираните возила кои ги заменуваат возачите на автопатиштата (автоматизација на ниво 3) и целосно автономните возила како што се возилата за превоз на патници или роботакси ( автоматизација 4-то ниво).

Новите правила ќе го усогласат законодавството на ЕУ со новите правила на ниво на ОН за автоматизација на ниво 3 и ќе воведат ново техничко законодавство на ЕУ за автономни возила, први меѓународни правила од ваков вид.

„Системите за помош при крстарење, системите за одржување лента и автоматското сопирање ги прават нашите возила се повеќе и повеќе автоматизирани. Со денешното стапување во сила на новата законска регулатива за безбедност на возилата, се погриживме, благодарение на оваа технологија, да се подобри секојдневниот живот на нашите граѓани, како и предвидлива и безбедна рамка која ќе и овозможи на автомобилската индустрија да продолжи да воведува иновативни технолошки решенија и одржување на нејзината глобална конкурентност“, рече комесарот за внатрешен пазар Тиери Бретон

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2024 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2024. Vecer.mk