Омилениот пар панталони што сте ги закопчувале до неодамна сега не може да ги навлечете преку колковите без проблеми. Дали тоа сценарио ви звучи познато? Вие не сте единствените, повеќето возрасни во одреден момент доживуваат зголемување на телесната тежина и сѐ поголема бројка на килограми вагата.

Сепак, оваа ситуација не е неизбежна, но решението е едноставно – треба да направите неколку промени во живототкои  што ќе ви помогнат да избегнете дебелеење со возраста, па дури и да изгубите неколку килограми.

Зошто се трупаат килограмите со годините?

Постојат неколку причини зошто повеќето возрасни лица постепено добиваат на тежина.

За почетниците, како што старееме, така и нашето тело. Со секоја нова деценија, тоа забавува.

Како што старееме, нашиот состав полека се менува. Се намалува количината на мускул што согорува калории и ги заменува со маснотии.

Понатаму, повеќето возрасни стануваат помалку активни со возраста, но продолжуваат да ја јадат иста количина на храна како и во нивните дваесетти. Комбинацијата на стареење, помалку активност и здрав апетит е причината која што за повеќето луѓе на крајот доведува до зголемување на телесната тежина.

Како што веќе споменавме, постојат начини да се спречи ова, и еден од најдобрите начини да се спречи зголемување на телесната тежина е да го забрзате метаболизмот со зголемување на мускулната маса. Експертите препорачуваат тренинг со сила неколку пати неделно за одржување и градење на мускулите.

Според експертите, мускулите се метаболички активни, а со цел да се намали природното губење на мускулите, мора да бидете активни секој ден. Ова вклучува најмалку два до три тренинзи неделно.

Ако сте активни, можете да си дозволите повеќе калории без да се здебелите. Се разбира, ако изберете калории паметно.

Исто така е добро да ја менувате вашата рутина за фитнес на секои шест до осум недели, така што вашето тело нема да се навикне премногу на тренинзите.

Тие мора да бидат предизвикувачки, во спротивно успехот ќе недостасува.

Некои од вообичаените „грешки“ што доведуваат до зголемување на телесната тежина освен недостаток на физичка активност, но исто така се и:

– бесмислено јадење пред телевизор после вечера
– пиење прекумерни количини на алкохол и засладени пијалоци
– прескокнување појадок
– нередовни оброци
– Дојадување на оброците на децата
– јадење премногу едноставни јаглехидрати (како што се шеќер и бел леб) и премногу малку протеини.

Заклучокот е дека што повеќе старееме, ако сакаме да избегнеме дебелеење, треба да бидеме повнимателни. Јадењето здраво, се разбира, не мора да значи супер ограничувачка диета. Сепак, треба да бидете внимателни што ставате во уста.

На пример, диета богата со едноставни јаглехидрати создава маѓепсан круг. Колку повеќе ги јадете, толку повеќе ги сакате. Затоа, изберете диета богата со цели зрна, овошје, зеленчук … ќе се чувствувате посито и со помала веројатност да посегнете по дополнителни закуски помеѓу оброците.

Некои други мали промени во секојдневниот живот кои ќе ви помогнат да избегнете вишок килограми се:

– Додадете 2000 нови чекори во вашата дневна рутина
– Направете тренинг со сила два до три пати неделно
– Обидете се да го намалите внесот на калории дневно за 100
– Јадете два бисквита помалку од вообичаено
– изгаснете ја жедта што е можно почесто со минерална или обична вода
– Понекогаш заменете го мајонезот со сенф
– контролирајте ја количината на закуски што јадете ставајќи ги во сад наместо да ги јадете од кесичка
– Ограничете ги порциите што ги јадете.