logo
logo
logo

СЕ ВРАЌААТ НА ГОЛЕМА ВРАТА: Возовите за спиење стануват се попопуларни - Поентата е искуството

Vecer | 19.03.2023

СЕ ВРАЌААТ НА ГОЛЕМА ВРАТА: Возовите за спиење стануват се попопуларни - Поентата е искуството

Возовите за спиење продолжуваат да се враќаат во континентална Европа поради зголемените предупредувања за климатските промени и зголемената желба на луѓето за подобро патување.

Џулија Сенингер (33) од Шведска редовно патува со воз, не само за да го посети семејството во Луксембург туку и да стигне до летувачките дестинации, пишува Би-би-си. Јулија претпочита да патува со воз наместо да лета главно од еколошки причини. Сепак, додава дека возовите се едноставно поудобни, особено услугите за спиење.

Тоа е многу позабавно. Запознаваш повеќе луѓе и водиш поинтересни разговори“, вели Јулија.

Јулија има среќа бидејќи возовите за спиење се враќаат во континентална Европа, со голем број нови услуги лансирани од минатото лето, или ќе започнат подоцна оваа година или во 2024 година.

Многу помалку штетни материи

Уште во октомври, Сенингер и нејзиниот сопруг патуваа на тогаш новоотворената услуга за спиење од Стокхолм до Хамбург, вториот по големина град во Германија. Пругата е управувана од шведската железничка компанија SJ, а од Стокхолм тргнува секој ден во 17:30 часот и пристигнува во Хамбург во 6:30 часот.

„Го резервиравме возот веднаш штом тргна. Сè уште звучи како долго време, но одите да спиете и е толку убава атмосфера во возот“, вели Сенингер, кој работи за архитектонска фирма.

Штетните материи што ги остава возот се само мал дел од оние што ги остава авионот. Летот од Стокхолм до Хамбург резултира со околу 250 килограми јаглерод диоксид по патник, според пресметките на веб-страницата EcoPassenger. Спротивно на тоа, C02 ослободен при патување со електричен воз е само 26 килограми.

Овој нивен ноќен воз има девет вагони, со капацитет од 400 патници, а е предложен од шведската влада, додека компанијата планира да ја продолжи трасата и до Берлин.

Цените на возовите се и до 50 отсто поскапи од авионите

Љубителите на возовите претходно ги воодушеви веста дека белгиско-холандската железничка компанија European Sleeper ноќе ќе почне да превезува луѓе од Брисел и Амстердам до Берлин. Со оглед на позитивниот одзив на корисниците, од следната година ќе ја продолжат и трасата до Прага.

Во 2024 година, Франција планира да лансира возови за спиење кои ќе патуваат до околу 10 дестинации. Тие велат дека ќе биде како хотели на шини со старомоден шарм од 20-тите. Кет Џонс е основач и извршен директор на Byway Travel, ексклузивна туристичка агенција која не нуди летови. Кет вели дека враќањето на популарноста на возовите за спиење ја „враќа радоста во патувањето“.

„Поентата на патувањето е искуството, не само пристигнувањето. Луѓето се поврзуваат и одморот започнува кога се отвораат вратите на возот“, вели таа.

Сепак, во зависност од локацијата, патувањето со воз може да биде поскапо од летањето. Цените на патувањето во Британија се дури 50 отсто поскапи од авионските билети. Сепак, спиењето во воз заштедува пари на хотелот.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2024 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2024. Vecer.mk