Кога ќе одлучите да ја промените вашата исхрана, имате на ум одредени цели, кои варираат од губење на тежината до трансформација на целото тело.

Иако многу луѓе на диета се фокусираат на промена на аспектите на нивниот изглед, тие можат да заборават како исхраната влијае врз нивниот мозок. При промена на исхраната треба да се земат предвид виталните органи.

Според Светската федерација на невролози, здравјето на мозокот влијае врз способноста на лицето да комуницира, да донесува правилни одлуки и да води здрав начин на живот. Бројни фактори придонесуваат за здравјето на овој орган, вклучувајќи ги и моделите на спиење, вежбање и диета.

Исхраната има големо влијание врз вашето когнитивно здравје. Ако јадете неправилно, може да завршите со воспаление на нервниот систем, што ќе доведе до губење на меморијата и други здравствени проблеми. Иако оваа состојба звучи страшно, можете да ги избегнете сите несакани симптоми следејќи го она од што се состои вашата исхрана.

Прејадување со шеќер

Кога ви треба мозокот да работи 100 проценти, внимавајте да не претерате со внесување шеќер.

„Функцијата на вашиот мозок во голема мера зависи од нивото на шеќер во крвта, бидејќи гликозата е обично главното гориво за вашиот мозок“, вели докторот Димитар Маринов.

Премногу шеќер не му штети директно на мозокот, но предизвикува ослободување на високо ниво на инсулин. Инсулинот влијае на пристапот на разни амино киселини до вашиот мозок, поточно го блокира транспортот на повеќето амино киселини освен триптофан.

Не јадете јаглехидрати

Може да претпоставите дека елиминирањето на шеќерот од вашата исхрана може да направи чуда за вашето невролошко здравје, но не ги правете овие претпоставки толку брзо.

“Гликозата не е единственото гориво во мозокот. Исто така, може да согорува кетони. Иако повеќето љубители на кето ќе се заколнат дека согорувањето на кетони е пооптимално и ја подобрува функцијата на мозокот, адаптацијата не се случува за еден ден. Освен ако вашето тело не е добро прилагодено на кетоза, престанете да земате јаглен хидрати, може да доведат до нестабилност во нивото на шеќер во крвта, па дури и епизоди на хипогликемија. Ова може да доведе до заматување на мозокот, конфузија, па дури и кратко губење на свеста”, додаде тој.

Прекумерна потрошувачка на алкохол

Алкохолот може да влијае на вашето тело, а особено на мозокот.

“Пиењето повеќе од препорачаните 1 до 2 пијалоци дневно може да влијае на способноста на вашиот мозок да функционира најдобро”, вели Мелиса Митри.

Премногу алкохол со текот на времето може да влијае на нивото на невротрансмитери во вашето тело, кои се хемиски гласници кои им помагаат на мозочните клетки да комуницираат.

Прескокнување оброци

„Мозокот користи 20 проценти од енергијата на телото и тоа е првото нешто што страда кога енергијата од храната е ограничена“, вели Лиз Вјошник.

Кога ги прескокнувате оброците, телото оди во компензаторски режим за да се обиде да создаде гликоза за мозокот и да го балансира шеќерот во крвта на сигурно, избалансирано ниво.

Ова може да се манифестира во телото како ниска енергија, вознемиреност и неможност за концентрација или фокусирање.

За здравје на мозокот, корисно е да појадувате во рок од еден час по будењето, а потоа да јадете балансиран оброк на секои 3 до 4 часа во текот на денот.

Повеќе задачи за време на оброците

Ако сакате да вечерате на вашата работна маса додека работите, можеби ќе бидете измамени да се прејадете.

„Вршењето задачи додека јадете значи дека ја губите свеста и чувството за храна што ја имате пред себе“, вели Вјошник.

Мултитаскингот за време на оброк може да значи губење контакт со сигнали за ситост.