ЕУ се обидува да открие како да ја намали својата голема зависност од руската енергија и разговара за ембарго на руската нафта.

Сепак, на терен се случуваат интересни промени, па Италија толку многу го зголеми увозот на руска сурова нафта што стана најголемиот европски поморски „центар“ за испорака на руска нафта до танкери, надминувајќи ја Холандија на таа позиција.

Податоците објавени од Кплер, а пренесени од Фајненшл тајмс, покажуваат дека Русија овој месец извезувала 450.000 барели дневно во Италија, што е четири пати повеќе отколку во февруари, а најмногу од 2013 година, а најмногу нафта пристигнала преку сицилијанското пристаниште Аугуста, но и Трст.

Што е тоа?

Во близина на пристаништето Аугуста се наоѓа рафинеријата ИСАБ, која е во сопственост на Лукоил, а бидејќи Лукоил не е под европски санкции, сега ја снабдува со зголемени количини нафта за преработка.

Имено, таа рафинерија испорачувала нафта од различни извори, користејќи заеми од европските банки за финансирање на овие трансакции, но бидејќи тие кредити станале недостапни поради наметнатите финансиски санкции поради војната во Украина, рафинеријата се свртела кон руската нафта, пренесува Јутарњи лист.

Така, се случи парадокс што наместо да се намали увозот на нафта од Русија, се зголеми нејзиниот увоз во Италија, како што изјави локалниот синдикален комесар за британскиот весник, а сега е 100 отсто.

ISAB преработува до 22% од суровата нафта во Италија и извезува во десетина земји и е еден од најголемите работодавци во тој дел на Сицилија, а синдикатите и локалните политичари предупредуваат дека ембаргото на руската нафта ќе ја затвори рафинеријата бидејќи ќе немаат што да обработат.

Истовремено, италијанскиот премиер Марио Драги се обидува да ја намали зависноста на Италија од рускиот гас и е за ЕУ ​​да воведе ембарго на руската нафта, но не е јасно што владата во Рим би била подготвена да направи за да спречи сицилијанската рафинерија од затворање.

Иако некои ја споменуваат можноста за национализација на ИСАБ, од италијанското Министерство за економија велат дека таа опција во моментов не е на маса.

Инаку, увозот на руска нафта скокна во пристаништето Трст, кое е поврзано преку нафтовод со две рафинерии во Германија, кои се делумно во сопственост на Роснефт.

Поголемиот дел од суровата нафта се доставува во Европа со танкери, но рафинериите во Белорусија, Полска, Германија, Словачка, Чешка и Унгарија исто така доаѓаат од Русија преку гасоводот Дружба.

Фото: Шутер