logo
logo
logo

Вучиќ и Орбан ја започнаа модернизација на пругата Суботица - Сегед стара 150 години (ВИДЕО)

Vecer | 18.10.2021

Вучиќ и Орбан ја започнаа модернизација на пругата Суботица - Сегед стара 150 години (ВИДЕО)

Работите за реконструкција и модернизација на пругата Суботица - Хоргош - граница со Унгарија (Сегед) започнаа денеска во Хоргош, во присуство на претседателот на Србија Александар Вучиќ и премиерот на Унгарија Виктор Орбан.

Вучиќ изјави дека Србија и Унгарија можат да направат многу заедно, како што направија кога станува збор за снабдувањето со гас, и дека посилна Србија значи посилна Унгарија и обратно.

Во присуство на премиерот на Унгарија, Виктор Орбан, Вучиќ им рече на собраните граѓани на унгарски јазик - “кој смее, тој победува.“

[embed]https://youtu.be/mxzG_PDGbQ8[/embed]

„Ова е карактеристика на се што направи Орбан во односите со Србија, и јас сум благодарен на унгарскиот премиер за неговата храброст и вистинска визија за политичките односи меѓу Унгарците и Србите, што создаде услови за целосно нови односи, во кои Србите ние веруваме дека посилна и помоќна Србија ќе значи посилна и помоќна Унгарија, исто како што сме сигурни дека силна и моќна Унгарија значи и силна и моќна Србија“, рече Вучиќ.

Тоа никогаш не се случило во нашата историја, додаде тој, и јас сум среќен и горд што можам да кажам нешто слично денес во Хоргош.

Претседателот рече дека Србите и Унгарците заедно можат да направат многу и дека заедно се многу пати посилни.

„И се што градиме покажува колку заедно можеме да постигнеме подобри резултати“, истакна Вучиќ.

Тој рече дека работите на линијата Суботица - Сегед се очекува да завршат во ноември 2022 година, по што двете земји ќе ја добијат најмодерната железничка делница.

Тој додаде дека железницата ќе има модерни безбедносни системи и железница способна да товари 22,5 тони по база.

Исто така, зградите на станиците во Палиќ, Бачки Виногради и Хоргош, како и постојките Јавно Складиште и Хајдуково, ќе бидат целосно реновирани и модернизирани.

Како што рече, ќе има 13 премини на ниво и два подвозница во Палиќ и Хоргош. Прелиминарниот проект беше финансиран од ЕУ во рамките на ИПА програмата Унгарија - Србија, додека Србија земја одвои 86,7 милиони евра обезбедени преку заем од ОТП банка и од буџетот.

„Лансирањето на оваа траса долга 27 километри ќе ги подобри транспортните и патничките врски помеѓу Суботица и Сегед и ќе ги зајакне економските, културните и пријателските врски меѓу Србија и Унгарија и меѓу Србите и Унгарците. Граѓаните и економијата ќе имаат директен пристап до интермодалното пристаниште на Баја на Дунав и пристаништето Сегед на Тиса, како и логистички центри во Војводина и Белград.“

Тој додаде дека по завршувањето на овој проект, целата област помеѓу Суботица и Сегед ќе стане развоен центар за туризам, трговија и зближување на двете култури и народи.

"Што е поубаво и поважно од тоа да живееме во мир што не го имавме често во минатото, туку да си веруваме едни на други. Сакам да им кажам на Србите затоа што тоа го знаат Унгарците - ги слушав Орбан и луѓето од унгарската влада кои честопати имаа на меѓународните собири повеќе храброст и желба да се направи нешто добро за Србија отколку што имаа многу наши претставници, и ова го кажувам со целосна одговорност и благодарност до унгарските пријатели, кои никогаш немаа „но“, и на последниот самит во Словенија и сите од Брисел до Берлин и Париз - тие беа насекаде со Србија со сето свое срце, за што не сум сигурен дека бевме таму со унгарски пријатели. Но, тоа исто така се менува бидејќи во Србија сме такви што враќаме на добро уште подобро", рече Вучиќ.

[embed]https://youtu.be/Wf74n4PvvSY[/embed]

Говорејќи за важноста на реконструкцијата на пругата, тој го цитираше Данило Киш, кој рече дека за него возовите се легенда и мит.

Претседателот рече дека Србија започнала големи процеси со изградбата на пругата Белград-Будимпешта и наведе дека секој што оди кон Западна и Централна Европа ќе поминува низ Будимпешта, како и секој од Будимпешта што оди во Атина и Истанбул ќе поминува низ Белград.

Исто така, Вучиќ рече дека денеска ќе има состанок, разговор на ручек, со Орбан, каде што ќе разговара за најважните прашања што ја мачат цела Европа и регионот.

„Но, ќе пристапиме и тука заедно како што ги решивме проблемите со снабдувањето со гас заедно, имавме храброст да ги издржиме двата притисока, но затоа и Србите и Унгарците денес знаат дека ќе имаат доволно гас“, нагласи Вучиќ.

Тој додаде дека Србија немало да може да го стори тоа сама, без храброста на Орбан.

„Кога гледам дека тие можат, тогаш с и мене не ми е гајле за тие притисоци, тогаш ми е многу полесно“, истакна Вучиќ.

Тој додаде дека пругата Суботица - Сегед покажува дека се во центарот на Европа и дека железницата ќе донесе конкретни резултати.

Тој изрази уверување дека можат да се договорат како во иднина да и се даде заедничко име на таа пруга, како и железницата што ќе ги поврзува Белград и Будимпешта.

-Да имаме српско име, и унгарско презиме или обратно, за да покажеме дека можеме да направиме се заедно, додаде Вучиќ.

[embed]https://youtu.be/Prda0fhoTks[/embed]

Вучиќ посочува дека наскоро ќе заврши реконструкцијата на болницата во Суботица од 40 милиони евра, дека ќе бидат завршени работите на театарот во Суботица од 4,5 милиони евра, дека градот ќе добие стадион од 22 милиони евра, и дека ќе започне изградба на нов водовод и канализација.

„И во ноември, отвораме нова германска фабрика за 500 вработени, инвестицијата е вредна 65 милиони евра, за само еден месец“, објави Вучиќ.

-Суботица ќе има фантастична иднина, но услов за се е Србите и Унгарците да имаат најблиски и братски односи, посочи Вучиќ.

Орбан: Границата со ЕУ треба да биде многу појужно, Србија е порта кон Балканот

Орбан рече дека границите на ЕУ треба да бидат многу подолу на југот на континентот и дека граѓаните на Србија одамна требало да поминат преку Унгарија во Европа без пасоши.

Орбан посочи дека церемонијата се одржува на шенгенската граница, но дека надворешната граница на ЕУ не треба да биде тука.

"Сите ние добро знаеме дека Србија е порта кон Балканот и клучна земја за безбедноста на Европа. Вистина е и знаеме дека Србија е подготвена да влезе во ЕУ со години", подвлече тој.

Орбан посочи дека полека се поставува прашањето дали Србија сака да влезе во ЕУ, и дали ќе има некого или на нешто да се приклучи.

Тој подвлече дека Унгарија е за членство на Србија во ЕУ, бидејќи има голем брат во Србија.

Орбан му се заблагодари на претседателот на Србија, Александар Вучиќ, што го поканил да присуствува на церемонијата.

"Се наоѓаме во невообичаена ситуација. Сакаме да ја обновиме железничката линија стара 150 години. Но, всушност, ние го поставуваме темелот. Ова е симбол на соработка и заеднички напредок на Унгарија и Србија, Унгарците и Србите кои градат нова заедничка иднина “, рече тој.

Тој пренесе дека има договор со претседателот Вучиќ, кој гарантира дека Унгарците и Србите подеднакво ќе имаат корист и ќе напредуваат благодарение на соработката меѓу двете земји.

"Првото сознание е дека сме посилни заедно. Нашето второ сознание е дека треба да ги зајакнеме нашите односи уште повеќе. Третата, и затоа се сретнавме пред еден месец во Будимпешта, е дека треба да потпишеме договор за стратешка соработка“, рече Орбан, истакнувајќи дека мигрантската бура ја прекина оваа железничка линија.

"Така, граѓаните на двата града загубија многу, бидејќи стана невозможно да се патува по оваа железничка линија. Се сеќавам дека пред шест години, илјадници мигранти одеа по овие железнички пруги кон Унгарија и Европа, така што таа линија мораше да се затвори на крајот, сообраќајот по неа беше целосно укинат“, нагласи тој.

Тој посочи дека, како што рече, ова е приказна типична за Централна Европа, дека во една централна сила далеку од нас, тие мислат на нешто и потоа се обидуваат да ни го наметнат, и на крајот ја плаќаме цената за сето тоа.

"Можам да ви кажам дека странските сили секогаш носеа само немир и војна. Се што дојде однадвор доведе до конфликти и заостанување на двете нации", подвлече тој.

Орбан нагласи дека дојде време да ја земат судбината во свои раце.

„Работиме заедно со Вучиќ на изградба на железничката линија помеѓу Будимпешта и Белград, а исто така сме подготвени да работиме и на воспоставување на линијата помеѓу Суботица и Баја. Но, тоа е се висока политика. Она што е важно од аспект животот на граѓаните е дека ние ќе ја изградиме оваа железничка пруга.“

Тој рече дека се работи и на обезбедување на што е можно поедноставен премин, контрола на границата.

Тој им се заблагодари на Унгарците и Србите кои учествуваа во подготовките на проектот за реконструкција и им посака успешна работа на оние што ќе работат на проектот.

[embed]https://youtu.be/3-B0mJ2Fejg[/embed]

Колкава е вредноста на проектот

Голем број граѓани од оваа област беа присутни и на железничката станица во Хоргош.

На почетокот на работите присуствуваа и министерот за градежништво Томислав Момировиќ, претседателот на провинциската влада Игор Мировиќ, претседателот на Собранието на Војводина Иштван Пастор и градоначалникот на Нови Сад Милош Вучевиќ.

Договорот за реконструкција и модернизација на пругата од Суботица до државната граница со Унгарија беше потпишан на 12 јуни годинава, а вредноста на работите е 10,2 милијарди динари.

Се очекува работите да завршат кон средината на ноември 2022 година.

Договорот предвидува реконструкција на железничка пруга долга 26,63 километри со брзина до 120 километри на час и нејзина електрификација, потоа реконструкција на згради на станици во станиците Палиќ, Бачки Виногради и Хоргош, постојките Јавно Складиште и Хајдуково, но и реконструкција на пристапни патишта на 13 нивоа и два подвозница.

Руската компанија RZD International, која влегува во овој бизнис во конзорциум со домашната компанија Карин Комерц, беше избрана преку јавен повик за избор на стратешки партнер објавен во април 2021 година.

RZD International учествува во овој проект со само 25 проценти, односно врши демонтирање и конструкција на горниот строј, додека водечкиот партнер во конзорциумот, Карин Комерц, ги изведува сите други работи.

По реконструкцијата, патнички возови ќе патуваат помеѓу Суботица и Сегед со брзина од 120 километри на час, така што патувањето до тој унгарски град ќе трае 40 минути (возот застанува на станиците и на границата).

Железничките премини ќе бидат заштитени со рампи, а на Палиќ и Хоргош, полесен премин за пешаците и велосипедистите преку пругата ќе се обезбеди преку подвозник.

Реконструкцијата и пуштањето во употреба на оваа рута ќе ги подобри транспортните и патничките врски во регионот помеѓу двата града Суботица и Сегед, ќе ги зајакне врските помеѓу Унгарија и Србија и ќе ги поврзе главните логистички единици во регионот, вклучувајќи го и интермодалното пристаниште Баја на Дунав и Сегед на Тиса и логистичките центри во Војводина и Белград.

Железницата Суботица - Хоргош - на граница со Унгарија е електрифицирана, регионална и прекугранична пруга, која ги поврзува регионалните центри на територијата на Србија и Унгарија.

Железницата од Суботица и Хоргош преку државната граница продолжува на унгарска територија во должина од 12,6 километри до Сегед.

Изградена е во 1885 година, како дел од тогаш важната железничка пруга Баја - Суботица - Сегед.

Железницата Суботица-Хоргош ќе се поврзе со брзата железница Белград-Будимпешта на станицата Суботица, а за време на изградбата и на српска и на унгарска територија, таа ќе претставува алтернативна рута за сообраќај на возови, особено товарни.

 

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2024 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2024. Vecer.mk