Експертите предупредуваат: Автомобили без возач лесно можат да се претворат во автомобили кои ќе убиваат луѓе!

Спрема Ејсон, гланата срж на проблемот – компјутер во автомобил е еднакво ранлив на хакирање како и поголем број на останатите компјутери.

Во последно време многу се зборува за автомобили без возач и нивниот потенцијал кој може да го смени начинот на возење кај луѓето кои долго време возеле по долги патишта.

Меѓутоа во надеж дека можат да се сменат работите на подобро, постои и некоја причина на страв по вашата безбедност додека сте во нив.

Тоа е заклучок кој нас Зак Ајсон, канадски научник и стручњак за кибренетичка сигурност сака да го нагласи.

Тој во текстот "Самосудрувачки автомобили" нагласил дека возењето во автомобил без возач може да биде само извор на инспирација и занак дека големи работи доаѓаат, но важно е да се биде свесен за некои негативни последици кои би можеле да се случат во општеството во целина бидејќи технологијата која стои позади нив масовно се употреба.

За да се разбере неговиот сеопфатен став спрема тоа, прво, важно е да се знае точно што е автомобил без возач.

Тој рекол дека автоматски автомобили или автоматизирани автомобили не би требале да се викаат автомобили.

Поради една работа, а тоа е дека автомобил без возач имаат една фундаментална разлика од обичниот автомобил. А тоа е фактот дека на нив не им е поребен возач, бидејќи тие можат сами да возат.

Во суштина на човекот не му е потребен да седи во конвенционалното седиште на возачот. Едноставно не потребно воопшто маж или жена да заземаат простор внатре во самовозечкиот автомобил за да тој функционира.

Ако како тоа е можно? Па, воглавно затоа што автомобил без возач е само високо напредно возило, поврзано со интернет,опремено со компјутер и ЏПС на четири тркала.

А тоа е, спрема Ејсон, гланата срж на проблемот – компјутер во автомобил е еднакво ранлив на хакирање како и поголем број на останатите компјутери.

Потребна е само една влезна точка која не е правилно осигурана со што би се овозможил јавен "пристап", рекол Ејсон.

"Одбрана на сите влезни точки и трајна сигурност на истите, покрај промена на организациски барања, лични и бескрајни компјутерски ажурирања во софтверска книшка, е скоро неможно.

По негово мислење, тоа може да биде како еден од причините за големи проблеми за автомобили без возач.

Ако група со лоши намери (терористи) некако успеат да го пробијат пристапот и даљинската контрола на само едно самостално возење, би можеле практично да го претворат во самоубиствена бомба, предупредува Ејсон.

"Целосно наполнет автомобил Тесла патува со повеќе од 200 километри на час кој може да се забие во хемиска фабрика, во електрични системи или бензиски пумпи со што може да направи поголема штета од бомба која ја направиле терористите на Блискиот исток", рекол тој.

Замислете сега да една група да хакира еден автомобил или стотина па илјада хакери.

Но постои и подобра страна за среќа. Ејсон вели дека има голема збрка во индустријата, и повеќе од било кој вистински страв или несигурност. Вратата е ширум отворена за превентивни мерки кои би можеле да помогнат во заштита од потенцијални опасности кои можат да настанат ако група хакери (терористи) почнат да целат на автоматските возила.

 

Поврзани

Најнови вести

Коментари